Ess skrev 2015-09-11 22:39:31 följande:
Men vad tjänar man egentligen på att säga rakt ut att man inte gillar någon och varför, speciellt med tanke på att det är en person som kommer att finnas med i ens liv till viss del så länge man är ihop med pappan?
Gillar man inte personen så har man inte heller den relationen med den att man kan säga vad man tycker och tänker utan att korthuset rasar. Det blir ju mannen som blir lidande av det.
Bättre att hålla god min, så länge det går i alla fall.
Hade det inte varit för mannens skull så hade jag vräkt ur mig för länge sedan. Men en sak är säker, om det tar slut eller om mannen går bort så kommer jag aldrig att ha kontakt med hans tidigare barn igen.
Jag tänker att eftersom du ska ha den här personen i ditt liv under lång tid är det väl mer värt att markera tydligt? Men visst är det TS man som borde insett det ohållbara, det låter tyvärr inte som en bra partner.
Även om bonusen inte skulle respektera TS och det hon säger kommer TS självrespekt öka eftersom hon stod upp för sig själv.
Varför ska någon stå upp för henne om hon inte ens gör det själv?
Dessytom, sen kan ungen i fråga aldrig komma och säga "men det har hon aldrig sagt". Det blir uttalat mellan er alla, för TS bör ta upp detta med sin man närvarande, att barnet vet om att beteendet inte är accepterat, och därför högst medvetet väljer att skita i vad TS säger. Sen kan man köra på med konsekvenser på beteendet, ursäkter från barnets sida kommer ha svårare att få fäste.
Som förälder lägger jag förutom kärlek mycket tid och energi på att ta hand om mitt barn istället för på mig själv.
Varför skulle jag acceptera något annat än ett respektfullt beteende tillbaka?
Det är för mig ofattbart, men många verkar välja att leva så.