Han kommer efter 6 år och vill ha gemensamvårdnad och boende!
Jag vet inte ens vad jag ska börja..! (jag tänker enbart beskriva hur det ser ut just nu och 1 år tillbaka då det känns helt onödigt hur han vart och allt mot mig tidigare för det är såhär som familjerätten kommer se på saken)
Han har för mer än ett år sedan föreslagit för mig, alltså innan han lämnade in en stämnings ansökan mot mig att vi skulle byta, jag skulle kunna plugga och jobba samt att han kunde ta hand om pojken heltid och att jag enbart skulle träffa honom varannan helg. Precis så som han har det nu! Vilket jag inte alls gick med på. Det enda jag skulle kunna gå med på i så fall är varannan vecka och om det sen funkar att jag skulle kunna i så fall skriva att vi har gemensamvårdnad men då måste vi också bo på ett bra avstånd så att det funkar. Men det jag senare får är en lapp ned i brevlådan där det står tid till tingsrätten. Det var bara för mig att ringa min advokat jag hade när jag ville ha ensamvårdnad och låta henne vara mitt ombud. Detta är bara så jobbigt och onödigt i min mening och kostar pengar men något han struntar i. Och vi är lite direkt så bra vänner. efter allt som hänt. Och jag tycker inte direkt att vi behöver prata och skoja som om vi är vänner. (för nej jag förlåter inte någon som har gjort mig illa...)
Vid första förhandlingen så fick vi gå vidare till familjerätten på sammarbetssamtal vilket inte alls blev lyckat... Han ville liksom att jag skulle ställa upp vid de minsta lilla? (WHAT?) När hon hade skrivit att vi skulle ha en positiv inställning kring pojken. Och följa de överenskommelserna som fanns angående umgänget.
Då blev han sur och inte alls menade att det skulle bli så utan att han ville att jag skulle typ ? jag vet ej.. (för mig kändes det mer som om han ville ha makt över mig? typ känna att han kan styra och ställa?) Och om jag ska vara helt ärlig så vet jag inte direkt vad han vill ? Han hotar med att han ska köra ned mig i tingsrätten och att han struntar i hur mycket pengar de kostar.. ? (vilket kommer bli en dyrare resa för honom än mig)
Så när vi kom på nästa förhandling så viste inte ens min advokat eller domaren varför vi var där? Yrkade de fortfarande på gemensamvårdnad och boende? fast han redan hade fått en fullmakt? Något som är näst till likt gemensamvårdnad?.. han har ju till gång då till information i skolan och andra viktiga angelägenheter.
Nej utan han ska strida och ta pojken ifrån sin trygga punk där han har bott hela sitt liv och där han har skola och vänner samt nära till familj och släkt. Så nu efter sommaren ska det bli en utredning angående boende och sådant.. Jag är inte direkt orolig men mest irriterad att han gör något sådant mot pojken. vilket är onödigt och jag har så svårt att tro att han ens gör detta för pojkensbästa ? nej de måste finnas något annat som han tänker på. Han ska ju snart få en ny familj med sin nya flickvän som han varit ihop med i ca 1 år och de ska ha tvillingar och hon har en dotter sen innan. Och de bor i ett hus mitt ute i skogen, isolerat.!
Nej jag blir irriterad, och jag märker mer och mer på pojken nu att de blir förändringar kring honom.. efter att hans pappa flyttade hemifrån sin mamma... när han bodde där vart de lugnt och antar att hon var ett stor stöd för honom. Men nu när det flyttat och sådant så märker jag ändringar på sonen, och jag blir mer orolig varje gång han åker dit. Sedan vet jag att han inför detta försöker köpa pojken med massa leksaker och sådant. !
Jag är bara trött på detta! Jag vill min sons bästa och nu mer än någonsin känner jag att de bästa stället är hos mig.. Och jag tänker aldrig låta något skada honom! Jag kämpar för honom!