• isolande

Löpare, era bästa tips på tight som håller sladdriga rumpor på plats!

Hej!

Efter två förlossningar är min rumpa sladdrig. Jag är i övrigt vältränad, men min rumpa är som en stor deghög. I sommar kommer jag att springa lite när vi är på landet för att hålla mig i form. Men tidigare år har det fasen gjort ONT i skinnet där bak för att min rumpa skumpar och sladdrar så när jag springer.

Låter skitlöjligt, men det är seriöst ett hinder för mig när det gäller att ta mig ut och springa.... På sommaren är det varmt, och jag svettas lätt och mycket. Därför har jag sprungit med superkorta bomullsshorts och ett linne. Tänkte att man kanske behöver något som håller rumpan på plats bättre, typ ett par stadiga tights, men inte långa, eftersom jag blir så varm. Tips någon? Märke, modell?

• Svar på tråden Löpare, era bästa tips på tight som håller sladdriga rumpor på plats!
  • sportpappa

Har du alltså problem även i vanliga tights?
    Bomullsshorts är ganska givet att det skaver eftersom du aldrig ska ha bomull mot kroppen.

Testa kompressionstights. Jag har ett par kompressionstights från Salomon och ett par från Craft som är rejält tighta och håller allt på plats. Jag har dock inte problem med en stor rumpa utan det handlar om den prestationshöjande effekten. Annars är ju 2xu ett populärt märke: www.2xu.se/
    Testa i butik och se vilka som passar just dig.

• isolande
    sportpappa skrev 2015-05-29 21:03:36 följande:

Har du alltså problem även i vanliga tights?
    Bomullsshorts är ganska givet att det skaver eftersom du aldrig ska ha bomull mot kroppen.

Testa kompressionstights. Jag har ett par kompressionstights från Salomon och ett par från Craft som är rejält tighta och håller allt på plats. Jag har dock inte problem med en stor rumpa utan det handlar om den prestationshöjande effekten. Annars är ju 2xu ett populärt märke: www.2xu.se/
    Testa i butik och se vilka som passar just dig.

Japp, vanliga lite ostadiga tights (har gamla som är lite stora kanske...) hjälper inte. Och det är inte något skav jag besväras av, utan själva skumpandet av en kroppsdel. Det är som att ha en stor vattensäck under huden, och skumpet gör att det gör ont i huden. Svårt att förklara....

Jag skall testa kompressionstights, har beställt ett par 2xu nu Skrattande. Tack för tipset.
  • K grrl

Nu löper inte jag, utan styrketränar, men jag tycker att kompressionstights är underbara att ha på sig och de håller allt på plats. För egen del minskar vätskeansamlingen jag annars kan få. Jag har Under Armours kompressionstights, föredrar dem eftersom de har lite högre midja än 2xu (de modeller jag har provat).

• K grrl

Kom bara ihåg att ta rätt storlek. De SKA sitta tajt.

• isolande
    K grrl skrev 2015-06-02 16:04:56 följande:

Kom bara ihåg att ta rätt storlek. De SKA sitta tajt.

Tack för tipset, får se vad som funkar!
Svar på tråden Löpare, era bästa tips på tight som håller sladdriga rumpor på plats!