• SunnyB

Samma känsla som vid förlossning?

Hej på er,

Jag har precis för en vecka sedan (var i v. 13) fått reda på att hjärtslagen på lillräkan som jag och min sambo väntade hade slutat slå i v. 9. Samtidigt som jag kanske hade mina misstankar om att något var fel så blev jag ändå riktigt chockad när jag såg det. Såg det långt innan BM sa något men vågade inte tro eller säga något förrän hon sa det själv.

Hemskt som det var så fick jag cytotec igår för att få hjälp att stöta ut allt. Den här värsta smärtan som kommer i samband med att allt kommer ut (inte det som liknas som stark mensvärk) utan den som kommer när livmodern jobbar på som mest. Är det något som man kan likna som förlossningsmärta? Alla tycker vi ju olika men jag undrar om det är någon som känner så?

Det här var min första grav så jag har inget att jämföra med.

• Svar på tråden Samma känsla som vid förlossning?
  • Anonym (nej)

Har testat bägge.

Att föda tar bra mkt ondare

• Anonym (Hmm)

Jag fick ett ms i v 14 dock utan tabl ect, jag var utomlands och närmaste sjukhus var 8hs bilresa. Jag hade riktiga värkar, det kändes som att allt där nere typ höll på och gå sönder. (Vet inte hur jag ska förklara) värkarna blev intensivare och det gjorde helvetes ont. Som om du vrider ut en disktrasa. Jag skrek rätt ut när värkarna var som kraftigast. ! Sen när det hade lugnat ned sig (då man trodde allt var lugnt) så började det igen. Så var det i ca 12h typ innan jag fick vård i Phuket.

Det kändes som en för tidig förlossning..

Ja hade ett ms. Innan den här händelsen , dock i v 5 men långt ifrån ovanstående upplevelse. Då hade jag som kraftig mensvärk i princip och slutade aldrig blöda ifrån båda gångerna.

Beklagar det som hände :/ kramar

• j a d e d

Det där kan vara olika, beroende på vecka. Det kan ju vara rejäla sammandragningar och samma typ av smärta. Men det är iaf helt normalt om det gör jävligt ont.

• SunnyB

Tack snälla ni för svaren. Jag kan inte riktigt förklara den smärtan jag hade. Jag hade kraftig mensvärk från 9 på morgonen till 23:30. Då slog det till ordentligt!

Jag kan nog bara säga att det typ sved i livmodern från och till. Typ som värkar. Extremt ont gjorde det och jag är lite smårädd att det kanske händer igen.

Vilken jobbig upplevese det där måste ha varit. Beklagar! Att dessutom behöva gå så pass länge i ett annat land utan att vård - starkt jobbat måste jag säga!

• SunnyB

Eller som jag inbillar mig att värkar kanske känns. Har som sagt inget att jämföra med!

• Anonym (Jodå?)
    Anonym (Hmm) skrev 2015-05-30 00:12:52 följande:

Jag fick ett ms i v 14 dock utan tabl ect, jag var utomlands och närmaste sjukhus var 8hs bilresa. Jag hade riktiga värkar, det kändes som att allt där nere typ höll på och gå sönder. (Vet inte hur jag ska förklara) värkarna blev intensivare och det gjorde helvetes ont. Som om du vrider ut en disktrasa. Jag skrek rätt ut när värkarna var som kraftigast. ! Sen när det hade lugnat ned sig (då man trodde allt var lugnt) så började det igen. Så var det i ca 12h typ innan jag fick vård i Phuket.

Det kändes som en för tidig förlossning..

Ja hade ett ms. Innan den här händelsen , dock i v 5 men långt ifrån ovanstående upplevelse. Då hade jag som kraftig mensvärk i princip och slutade aldrig blöda ifrån båda gångerna.

Beklagar det som hände :/ kramar

ms?
  • Anonym (sara)

Det liknar värkar fast i väldigt mycket svagare form (missfall 9+6).

Uppskattar att värkar under förlossningens slutskede kanske är 50 ggr starkare för mig. Men visst är det samma typ av smärta.

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Jodå?) skrev 2015-05-30 11:02:10 följande:

ms?

Felstavning såklart, det Ska stå missfall
  • SunnyB
    Anonym (sara) skrev 2015-05-30 11:02:56 följande:

Det liknar värkar fast i väldigt mycket svagare form (missfall 9+6).

Uppskattar att värkar under förlossningens slutskede kanske är 50 ggr starkare för mig. Men visst är det samma typ av smärta.

Beklagar!! För mig var det 8+3 men märkte det först 12+2.

Jag kan absolut tänka mig att det känns mer vid förlossning för då är det ju dessutom en färdigbakad bebis som kommer.

Tack för hjälpen med svar!
  • Anonym (Ellen)

Jag har fött tre barn och tre missfall efter det.

Första mf (v9-10) var hemskt, fick då också tabletter och har aldrig haft så ont.
    Det var rejäla värkar och jag fick morfin för att ens fixa det.
    Då har jag ändå fött tre barn helt utan smärtlindring.

mf2 och 3 var enkla i jämnförelse, mer som svaga värkar.
    Anar att det kan vara cytotec som gör att det blir klart tuffare än när kroppen sköter det självt.

• Anonym (Nyss)

Tycker verkligen man kan jämföra det. Missfall i vecka 11. Fostret slutade utvecklas i vecka 5. Samma smärta som vid värkar fast kortare tid de varade. Men värre på ett sätt då man inte får något för smärtan då det bara är hemskt på det sättet...

• Schnaa

Jag tyckte att det gjorde lika ont vid missfallet i den veckan du är i, som vid min förlossning. Bortsett från den omysiga känslan att bli utspänd av ett helt huvud då.

It takes a fool to remain sane
Svar på tråden Samma känsla som vid förlossning?