Är detta okej bemötande?
En i nära umgängeskretsen undrade när vi skulle på RUL eller om vi redan vart. Jag svarade att vi snart skulle dit och det skulle bli skönt o förhoppningsvis se att allt är bra och kanske även vad det är för något kön.
Till reaktion fick jag ett chockat ansikte som liknar en reaktion på att jag skulle hävdat att vi skulle adoptera bort barnet vid födseln ungefär. Ska ni FÖRSTÖRA den överraskningen? Vi tycker de va mycket bättre att inte veta (de har ett barn och således inget att jämföra med då de bara kört ett alternativ) etc etc. Dumförklara oss för att vi är nyfikna och gärna vill veta i förväg om det går.
Vem fan har rätt i döma vårt beslut eller tycka att dem vet bättre vad VI vill göra? Och framförallt med så starka reaktioner att man känner sig som om man precis sagt att man ska skada sitt barn på något vis..
Vi bryr oss inte om kön, men vi vill veta för att vi tycker de är mysigt, vi vill börja se oss barnet framför oss och en del i detta är att veta om det är en tjej eller kille.
Och nej, vi är inte "hen" anslutna så dessa diskussioner är inget som hör till denna tråd, då får man gärna starta en egen..