• Anonym (Vad ska hända?)

Vad händer/ska hända om man hittar en person död?

Om man hittar en närstående person död i sitt hem där hen legat död en tid, hur ser "kedjan" ut? Hur gör man? Ringer 112 eller 11414 eller vad? Och vad ska hända sedan? Någon som vet?

• Svar på tråden Vad händer/ska hända om man hittar en person död?
  • Anonym (Arrogant)
    Ambulansliv skrev 2015-07-12 23:57:36 följande:

Arrogant, arrogant, arrogant...jag vet att du är avis, att du drömt sen du gick på dagis att få köra ambulans. Men det gick inte vägen. Synd du ska vara så bitter, gör nåt vettigt av ditt liv istället! Du kan ju börja med att ge bättre svar i tråden om det nu är så att du vill hävda dig, puss och kram från Fröken Ambulansliv

Vill jag jobba i ambulans så gör jag det. Blev nylidgen erbjuden ambulansjobb med tackat nej då jag trivs så bra med mitt jobb som iva-sjuksköterska på en barnintensivavdelning.

Och man SKA ringa 112 vid dödsfall i hemmet eller om man hittar en död i hemmet.

BTW....blir du någon sin färdig med studierna?
  • Ambulansliv
    Anonym (Arrogant) skrev 2015-07-13 00:06:55 följande:
    Vill jag jobba i ambulans så gör jag det. Blev nylidgen erbjuden ambulansjobb med tackat nej då jag trivs så bra med mitt jobb som iva-sjuksköterska på en barnintensivavdelning.

Och man SKA ringa 112 vid dödsfall i hemmet eller om man hittar en död i hemmet.

BTW....blir du någon sin färdig med studierna?
    Och var 17 har jag påstått nåt annat? 

Vem ljuger mest eg? Och blanda inte ihop mig med Juice....tack så mkt!
  • sextiotalist
    Ambulansliv skrev 2015-07-12 23:00:03 följande:

Var har jag påstått att man INTE skall ringa 112 och man oväntat finner någon utan livstecken? Har ALDRIG påstått att jag inte vill åka ut. Var för du allt ifrån?

I början av tråden så skrev du att men skulle ta kontakt med sin begravningsbyrå
  • Anonym (ll)
    Ambulansliv skrev 2015-07-12 15:34:15 följande:
    När situationen så kräver (ex hysteriska anhöriga) så kan man säkert lasta o köra fem minuter. Vi kör inte 10 mil m döda...

Fö...och? Störst e inte alltid bäst och kan inte ses som referens för att påstå att "det oftast inte"....

Inte ett dugg otrevlig, men vet att många har svårt att ta att jag är rak o ärlig o inte gulliduttar!
    Gullidutt och känslor av empati är inte samma sak.

I mitt fall så bor vi bredvid sjukhuset. Har ingenstans påstått att störst är bäst, bara att det tydligen är en accepterad rutin på ett av de större sjukhusen.

Hysteri. Har du själv varit med om att hitta en partner som tagit livet av sig i ert gemensamma vardagsrum medan dina barn tittar på? Hur föreslår du man hanterar barnens "hysteri"? Ger dem en örfil och säger åt dem att gaska upp sig?

Du vet att människor på internet är riktiga människor, eller hur?
  • Ambulansliv
    sextiotalist skrev 2015-07-13 05:11:42 följande:
    I början av tråden så skrev du att men skulle ta kontakt med sin begravningsbyrå
    Ja, det ska man. Också.....
  • sextiotalist
    Ambulansliv skrev 2015-07-13 11:54:09 följande:

Ja, det ska man. Också.....

Efter att dödsfallet är fastställt och det behöver man inte göra samma dag utan det kan väntas till nästföljande vardag
  • Ambulansliv
    Anonym (ll) skrev 2015-07-13 09:29:40 följande:
    Gullidutt och känslor av empati är inte samma sak.

I mitt fall så bor vi bredvid sjukhuset. Har ingenstans påstått att störst är bäst, bara att det tydligen är en accepterad rutin på ett av de större sjukhusen.

Hysteri. Har du själv varit med om att hitta en partner som tagit livet av sig i ert gemensamma vardagsrum medan dina barn tittar på? Hur föreslår du man hanterar barnens "hysteri"? Ger dem en örfil och säger åt dem att gaska upp sig?

Du vet att människor på internet är riktiga människor, eller hur?
    Känslor av empati? Jag har en väl utvecklad empatisk förmåga för människor jag träffar och skaffar mig en relation till, oavsett om den är på det professonella planet eller privat. Har mkt svårt att kalla de känsolyttringar som skre på FL för emapti, snarare sympati isåfall, eller gulliduttande. 

Nä, du påstod  inte det, det gjorde jag efter att ha läst hur säker du var på din sak eftersom du skrev att man i stort sett aldrig fick info från vården och du minsann var på det största och bästa sjukhuset. 

Vad jag har varit med om privat, det behåller jag för mig själv. Hur du hanterar dina barn är ditt prlem, om jag dyker upp får jag förhålla mig till det då.....................

Ibland tvivlar jag på att det är människor men inser att uppenbarligen beter sig många människor väldigt besynnerligt. Men det finns ljusglimtar ibland, även på FL.
  • Ambulansliv
    sextiotalist skrev 2015-07-13 11:57:23 följande:
    Efter att dödsfallet är fastställt och det behöver man inte göra samma dag utan det kan väntas till nästföljande vardag
    Ja, och? Men många vill ha en kontakt ganska snart. Ibland är det begravningsbyrån som ordnar visning av kroppen, tex. 
  • Donum

Vi har varit med om detta två gånger i min familj. Bägge gånger tillkallades ambulans och det yppades ingenting om att det skulle vara fel. Första gången kom både ambulans och polis och kroppen hämtades samtidigt. Andra gången hämtades inte kroppen förrän vi närmast anhöriga hade hunnit dit. Vi fick en stund tillsammans och sedan hämtades hon. Bägge skulle till sjukhus för obduktion, vill jag minnas, och då är det mest rimligt att det är sjukvårdspersonal som roddar i det. Begravningsbyrå blev inte inkopplad förrän senare.

I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Anonym (ll)
    Ambulansliv skrev 2015-07-13 12:04:17 följande:
    Känslor av empati? Jag har en väl utvecklad empatisk förmåga för människor jag träffar och skaffar mig en relation till, oavsett om den är på det professonella planet eller privat. Har mkt svårt att kalla de känsolyttringar som skre på FL för emapti, snarare sympati isåfall, eller gulliduttande. 

Nä, du påstod  inte det, det gjorde jag efter att ha läst hur säker du var på din sak eftersom du skrev att man i stort sett aldrig fick info från vården och du minsann var på det största och bästa sjukhuset. 

Vad jag har varit med om privat, det behåller jag för mig själv. Hur du hanterar dina barn är ditt prlem, om jag dyker upp får jag förhålla mig till det då.....................

Ibland tvivlar jag på att det är människor men inser att uppenbarligen beter sig många människor väldigt besynnerligt. Men det finns ljusglimtar ibland, även på FL.
    Jag skrev INTE bästa sjukhuset. Tvärtom. Säkert det sämsta sjukhuset. 
  • Ambulansliv
    Anonym (ll) skrev 2015-07-13 12:56:29 följande:

Jag skrev INTE bästa sjukhuset. Tvärtom. Säkert det sämsta sjukhuset. 

Ok
Svar på tråden Vad händer/ska hända om man hittar en person död?