Vad händer/ska hända om man hittar en person död?
Om man hittar en närstående person död i sitt hem där hen legat död en tid, hur ser "kedjan" ut? Hur gör man? Ringer 112 eller 11414 eller vad? Och vad ska hända sedan? Någon som vet?
Om man hittar en närstående person död i sitt hem där hen legat död en tid, hur ser "kedjan" ut? Hur gör man? Ringer 112 eller 11414 eller vad? Och vad ska hända sedan? Någon som vet?
Arrogant, arrogant, arrogant...jag vet att du är avis, att du drömt sen du gick på dagis att få köra ambulans. Men det gick inte vägen. Synd du ska vara så bitter, gör nåt vettigt av ditt liv istället! Du kan ju börja med att ge bättre svar i tråden om det nu är så att du vill hävda dig, puss och kram från Fröken Ambulansliv
Var har jag påstått att man INTE skall ringa 112 och man oväntat finner någon utan livstecken? Har ALDRIG påstått att jag inte vill åka ut. Var för du allt ifrån?
Ja, det ska man. Också.....
Vi har varit med om detta två gånger i min familj. Bägge gånger tillkallades ambulans och det yppades ingenting om att det skulle vara fel. Första gången kom både ambulans och polis och kroppen hämtades samtidigt. Andra gången hämtades inte kroppen förrän vi närmast anhöriga hade hunnit dit. Vi fick en stund tillsammans och sedan hämtades hon. Bägge skulle till sjukhus för obduktion, vill jag minnas, och då är det mest rimligt att det är sjukvårdspersonal som roddar i det. Begravningsbyrå blev inte inkopplad förrän senare.
Jag skrev INTE bästa sjukhuset. Tvärtom. Säkert det sämsta sjukhuset.