• Anonym (...)

Anklagad av bonusen..

Stod i tvättstugan med torktumlaren på och hörde inte när det ringde på dörren. När jag kom upp kom mannen hem och sa att bonusen glömt sina nycklar och stått och ringt på i en halvtimme.. Senare på dagen klämmer mannen ur sig att bonusen är sur på mig för att jag inte öppnat då hen "hört" mig gå omkring i huset.. Vad säger man?

• Svar på tråden Anklagad av bonusen..
  • Anonym (Isa)
    Anonym (...) skrev 2015-06-02 13:47:54 följande:

Nu är "barnet" iofs 20år och för mig är det ganska grovt att anklaga folk för att inte öppna av ren illvilja..

Fast för mig spelar det ingen roll om man är 12 eller 20 så ska man inte anklaga folk för saker man inte gjort.

Har hänt nästan samma här. Sambons barn då 10 år hade glömt ett spel här och ingen öppna när han ringde på. Och jodå nån (jag för han visste att hans pappa jobbar) gick här inne och öppna inte dörren.

Sambon fick massa otrevliga sms om hur dum i huvudet jag är som inte öppnar både från exet och från barnet. Det var bara det att jag oxå jobbade och ingen var hemma.

Så åldern spelar ingen roll det ÄR dåligt att anklaga folk för saker man inte gjort och är man 10, 12 eller för den delen 20 borde man ha lärt sig att det gör man inte.
  • Anonym (...)
    Anonym (Isa) skrev 2015-06-05 10:53:15 följande:
    Fast för mig spelar det ingen roll om man är 12 eller 20 så ska man inte anklaga folk för saker man inte gjort.

Har hänt nästan samma här. Sambons barn då 10 år hade glömt ett spel här och ingen öppna när han ringde på. Och jodå nån (jag för han visste att hans pappa jobbar) gick här inne och öppna inte dörren.

Sambon fick massa otrevliga sms om hur dum i huvudet jag är som inte öppnar både från exet och från barnet. Det var bara det att jag oxå jobbade och ingen var hemma.

Så åldern spelar ingen roll det ÄR dåligt att anklaga folk för saker man inte gjort och är man 10, 12 eller för den delen 20 borde man ha lärt sig att det gör man inte.
    Precis vad jag menade. Hur hanterade du det?
  • Anonym (...)
    No Logo skrev 2015-06-05 10:42:40 följande:

Har du frågat varför han tror att du med flit skulle låta bli att öppna?

Känns som att jag inte har ngn lust att "försvara" mig när ngn anklagar mig genom ngn annan.. Vill hen snacka om det är det upp till hen..
  • Anonym (np)
    Anonym (...) skrev 2015-06-05 11:29:57 följande:

Känns som att jag inte har ngn lust att "försvara" mig när ngn anklagar mig genom ngn annan.. Vill hen snacka om det är det upp till hen..

Jag tycker det är förbannat irriterande när min bonus inte tar upp vissa grejer direkt med mig utan jag får höra det via pappan. Okej att man ibland kan ta nåt med pappan men vissa grejer alltså...

Vad sa pappan till hen när gnällde?
  • Anonym (Isa)
    Anonym (...) skrev 2015-06-05 11:27:34 följande:

Precis vad jag menade. Hur hanterade du det?

Sambon sa till exet sitt att sluta snacka skit för jag kan inte öppna när jag jobbar.

När barnet kom på umgänge nästa gång sa jag till honom att lögner är inget som accepteras här. Och vill han mig något och han antar att jag inte öppnar av ren jävelskap så är det bättre han kollar med oss vad det är, inte springer hem till mamma och säger lögner.
  • Anonym (...)
    Anonym (np) skrev 2015-06-05 11:48:05 följande:

Jag tycker det är förbannat irriterande när min bonus inte tar upp vissa grejer direkt med mig utan jag får höra det via pappan. Okej att man ibland kan ta nåt med pappan men vissa grejer alltså...

Vad sa pappan till hen när gnällde?

Har inte frågat. Men även pappan började ifrågasätta mig trots att jag pratat med honom i telefon precis innan jag gick ner och sa att jag skulle det, vilket fick mig att flyga i taket..

Har inte pratat mer om det här. Tycker bonusen är pinsam och känner att jag börjat kolla snett på hen..
  • Påven Johanna
    Anonym (...) skrev 2015-06-06 21:54:19 följande:
    Har inte frågat. Men även pappan började ifrågasätta mig trots att jag pratat med honom i telefon precis innan jag gick ner och sa att jag skulle det, vilket fick mig att flyga i taket..

Har inte pratat mer om det här. Tycker bonusen är pinsam och känner att jag börjat kolla snett på hen..
    På henom. Och pinsamt att du utelämnade väsentlig information i trådstarten. Får mig att kolla snett på dig och ditt syfte.
  • Anonym (M)
    Anonym (...) skrev 2015-06-02 13:47:54 följande:

Nu är "barnet" iofs 20år och för mig är det ganska grovt att anklaga folk för att inte öppna av ren illvilja..

Delade lägenhet med en 20-åring för några år sedan. Hon gick hemifrån utan nycklar (utan att säga nåt till oss andra som bodde där). Sen gick vi andra hemifrån och låste så klart och hon blev skitlack när hon inte kunde komma in. Hon sa att det bar vårt ansvar att kolla att hon hade nycklar.... Slutsats, vissa människor blir aldrig vuxna nog att ta ansvar.
  • Anonym (halldex)
    Anonym (M) skrev 2015-06-06 22:06:33 följande:
    Delade lägenhet med en 20-åring för några år sedan. Hon gick hemifrån utan nycklar (utan att säga nåt till oss andra som bodde där). Sen gick vi andra hemifrån och låste så klart och hon blev skitlack när hon inte kunde komma in. Hon sa att det bar vårt ansvar att kolla att hon hade nycklar.... Slutsats, vissa människor blir aldrig vuxna nog att ta ansvar.
    Så jävla sant
  • Påven Johanna
    Ja, så är det. Men ibland befinner sig den typen av människan på den andra sidan av dörren.
  • Anonym (V)

Hoppas ni slängde ut människan.
  • Anonym (M)
    Anonym (V) skrev 2015-06-06 22:43:16 följande:

Hoppas ni slängde ut människan.

Det gick tyvärr inte. Det var en studentlägenhet och universitetets bostadsförmedling placerade slumpmässigt ut folk. Jag skulle kunna skriva en liten bok om alla knäppa saker hon gjorde men jag vill inte kidnappa TS tråd.
  • Anonym (V)
    Anonym (M) skrev 2015-06-06 22:46:58 följande:

Det gick tyvärr inte. Det var en studentlägenhet och universitetets bostadsförmedling placerade slumpmässigt ut folk. Jag skulle kunna skriva en liten bok om alla knäppa saker hon gjorde men jag vill inte kidnappa TS tråd.

Synd. Hoppas hon blev utstängd några gånger till. ;)
  • Anonym (...)
    Påven Johanna skrev 2015-06-06 22:01:49 följande:

På henom. Och pinsamt att du utelämnade väsentlig information i trådstarten. Får mig att kolla snett på dig och ditt syfte.

??? Alltså min man är ingen "henom"..
  • Anonym (...)
    Anonym (...) skrev 2015-06-07 13:48:56 följande:

??? Alltså min man är ingen "henom"..

Oj trodde du syftade på "honom"..
    Påven Johanna skrev 2015-06-06 22:37:25 följande:

Ja, så är det. Men ibland befinner sig den typen av människan på den andra sidan av dörren.

Du och bonusen kanske kan starta "utelåsta paranoida klubben"..
  • Påven Johanna
    Anonym (...) skrev 2015-06-07 13:56:20 följande:
    Oj trodde du syftade på "honom"..
    Påven Johanna skrev 2015-06-06 22:37:25 följande:

Du och bonusen kanske kan starta "utelåsta paranoida klubben"..
    Så du tycker inte själv att du utelämnade för tråden väsentlig information när du inte skrev vilken ålder din mans hen har? 

Du verkar för övrigt platsa i klubben själv. Eller har du redan löst medlemsskap i Kränkta smutskastade kvinnor?
  • Anonym (Isa)
    Påven Johanna skrev 2015-06-07 15:22:52 följande:

Så du tycker inte själv att du utelämnade för tråden väsentlig information när du inte skrev vilken ålder din mans hen har? 

Du verkar för övrigt platsa i klubben själv. Eller har du redan löst medlemsskap i Kränkta smutskastade kvinnor?

Men spelar åldern nån roll?? Ska man inte lära barnen att det är fult att ljuga redan från det dom är små? Eller ska man börja med det i 12 års åldern?
  • Anonym (...)
    Anonym (Isa) skrev 2015-06-07 18:48:38 följande:

Men spelar åldern nån roll?? Ska man inte lära barnen att det är fult att ljuga redan från det dom är små? Eller ska man börja med det i 12 års åldern?

Ja det var väl det första man fick lära sig. Helt stört att vissa tycker att det är helt ok att hitta på saker som stökar till det för andra bara för att man inte fyllt 18..
  • Anonym (...)
    Påven Johanna skrev 2015-06-07 15:22:52 följande:

Du får gärna förklara exakt på vilket sätt det var väsentlig information.

Sedan bör du nog förklara exakt vad du menar med andra raden. Den kan nämligen tolkas som ett ruggigt hån mot ditt eget kön..
Svar på tråden Anklagad av bonusen..