Snälla någon mer med Hyperemesis (HG)
Snälla finns det någon mer där ute som lider/har lidit av hyperemesis (HG) under sin graviditet som kan få mig o se någon lite ljusglimt...
Har nu extremkräkts i 7v (imorgon) och håller helt ärligt på att bli tokig på det här... Lider av svår depression och ångest sen innan men när min graviditet visade sig och jag började kräkas fick jag inte behålla min medicin (jag kräktes helt enkelt upp dem) Talade med doktorn som sa att jag skulle försöka sluta med dom tills det var 1 månad kvar tills bebis ska komma...
Tog dock beslutet av avbryta medicineringen ganska omgående vid + eftersom jag ändå inte behöll tabletterna i kroppen...
Ångesten måste jag säga är inte så fruktansvärt stark lika ofta men depressionen och kräkningarna gör ju så att jag sakta men säkert går sönder inifrån....
Är nu bara i v 13 och kan inte i min vildaste fantasi just nu förstå hur jag ska klara av att gå 27 veckor till :O
Blev inlagd på sjukhus för uttorkning osv och fick 7 liter dropp och kände mig liiiite bättre. När jag kom in var jag så slut så jag minns knappt vad som sades utan det var provtagning och vul sen direkt i med dropp....
Sjukskriven sen drygt en månad tillbaka och är till att börja med fram till midsommar...
Dock blev jag inte förlängd på mitt arbete pga av att jag varit sjukskriven endel pga ångesten och depressionen samt att jag nu blev det igen pga illamåendet/kräkningarna =(
Så det resulterar i ännu mera depression...
Vet egentligen inte vart jag vill komma med mitt inlägg men söker er som tyvärr haft oturen och lida av samma elände som jag.... Hur får ni dagarna att gå utan att totalt bryta ihop? Ja gråter hela tiden, ja kräks så fort jag stoppar något i munnen o är helt slut i kroppen... Försökt äta lite och ofta men allt kommer upp..
Fick Lergigan comp i början men de hjälpte inte alls. Sen jag blev inlagd fick jag ut primperan som är lika kassa dom...
Många säger att det släpper mer o mer efter v 12 och ja, det kanske det gör men ja måste förbereda mig på något sätt psykiskt OM det inte skulle släppa..
Folk som inte haft det här förstår tyvärr inte... Folk i min omgivning tycker att det är normalt att må illa under graviditeten. Visst är det så?! Men det här är inte normalt att må såhär. Har ju två till här hemma som ja måste ta hand om =(Jag försöker förklara att folk ska tänka på hur det är att ha maginfluensa och hur man mår efter en riktigt sjukomgång.. (ja på en typ 2dagar är ju folk helt utmattade) Jag har snart varit sån i 7v! Men de går inte in tyvärr..
Många som inte vet hur det är tror att man ligger hemma på soffan och har semester för man mår "lite" dåligt och inte orkar jobba... Tänk om dom bara visste och förstod...
Förlåt för långt inlägg men tack för att du orkat läsa mitt gnäll <3