• KnirdEriksson

anmäld av svärmor, nu gifta in sig i säkten.?

Hej

förra året blev min dotter på 3 månader placerat i familjehem.
    allt p.g.a FALSKA anmälningar från min sambos mamma (hon bor i Norge och har aldrig träffat mig)
    Hon och min sambos bror ringde i alla fall och anmälde mig för  barnmisshandel 8 gånger under en veckas tid.

jag hade varit med min släkt hela den veckan och då polisen ringde och hade fått in anmälan om att jag skakat bebisen nyss låg den och sov inne och jag var utomhus. (hon hade sovit i ca 2 timmar då)

nu till saken i alla fall, min sambo vill gifta sig nu och har antytt att de mest är p.g.a att han vill ha vårdnad på vår dotter (som fortfarande är placerad för jag har mått dåligt av massa falska anklagelser av hans släkt och folk som aldrig träffat mig)

ska man verkligen chansa på att det kommer gå bra ?
    är så besviken att han älskar att ha kontakt med sin familj efter dom såg till så jag tappade min bebis.
    han verkar inte ens tycka dom gjort något fel alls.

han försöker få det att låta bra med saker som "om båda har vårdnaden ska jag fixa hem henne åt dig"
    "vi är ämnade för varandra, det kommer bli jätte bra"

Känns som att han kommer skiljas alldeles efter han fått vårdnaden och ta dottern och sticka. han har ju inga anmälningar på sig så han ses ju som bättre vårdnadshavare än mig .

Vad hade ni gjort ?

• Svar på tråden anmäld av svärmor, nu gifta in sig i säkten.?
  • Anonym (Nejdu)

Du känner massa folk som fått barnen omhändertagna men samtidigt hänger du bara med bra och redigt folk? Jovars. 99% av alla människor på hela jorden har aldrig under hela sin livstid kontakt med soc. Har man det ofta kanske man ska fundera på hur det kommer sig.

Och nej. Det sitter inte någon ond soc-tant på kontoret som för skojs skull startar utredningar.

• Regndamen

Har du möjligen något förståndshandikapp som gör att du inte förstår vad som du gjort fel?

• Whitehorse1979
    Regndamen skrev 2015-06-04 09:39:56 följande:

Har du möjligen något förståndshandikapp som gör att du inte förstår vad som du gjort fel?

Fy så äckligt skrivet.

Som om människor med ett förståndshandikapp är helt verklighetsbefriade.
  • Anonym (nja)
    KnirdEriksson skrev 2015-06-02 16:00:27 följande:

Hej

allt p.g.a FALSKA anmälningar från min sambos mamma (hon bor i Norge och har aldrig träffat mig)
    Hon och min sambos bror ringde i alla fall och anmälde mig för  barnmisshandel 8 gånger under en veckas tid.

jag hade varit med min släkt hela den veckan och då polisen ringde och hade fått in anmälan om att jag skakat bebisen nyss låg den och sov inne och jag var utomhus. (hon hade sovit i ca 2 timmar då)

Är din sambos mamma synsk på något vis och så känd att polisen tror på hennes syner. Jag menar om hon från Norge kan anmäla att du nyss skakat bebisen fast du är med din familj och polisen tror henne så pass att de hör av sig i ärendet.

Som många andra skrivit, här finns mer bakom än vad texten säger.
  • Johan70
    KnirdEriksson skrev 2015-06-02 16:00:27 följande:

Hej

nu till saken i alla fall, min sambo vill gifta sig nu och har antytt att de mest är p.g.a att han vill ha vårdnad på vår dotter (som fortfarande är placerad för jag har mått dåligt av massa falska anklagelser av hans släkt och folk som aldrig träffat mig)

ska man verkligen chansa på att det kommer gå bra ?
    är så besviken att han älskar att ha kontakt med sin familj efter dom såg till så jag tappade min bebis.
    han verkar inte ens tycka dom gjort något fel alls.

han försöker få det att låta bra med saker som "om båda har vårdnaden ska jag fixa hem henne åt dig"
    "vi är ämnade för varandra, det kommer bli jätte bra"

Känns som att han kommer skiljas alldeles efter han fått vårdnaden och ta dottern och sticka. han har ju inga anmälningar på sig så han ses ju som bättre vårdnadshavare än mig .

Vad hade ni gjort ?

Ni behöver inte gifta er för att han skall få del av vårdnaden. Det räcker med att ni skriver ett avtal om vårdnaden som registreras hos behörig myndighet.
  • Lavish

Är det verkligen lämpligt att vare sig TS eller mannen får "tillbaka" barnet om det varit omhändertaget större delen av sitt liv p.g.a TS psykiska problem och mannen inte tidigare kunnat ta hand om barnet? Barnet känner väl den familjen det bor hos nu som sin familj.

• Regndamen
    Whitehorse1979 skrev 2015-06-04 09:54:55 följande:

Fy så äckligt skrivet.

Som om människor med ett förståndshandikapp är helt verklighetsbefriade.

Det skrev jag inte. Däremot kanske det inte räcker till för att hand om ett barn.
  • Whitehorse1979
    Regndamen skrev 2015-06-04 14:20:10 följande:
    Det skrev jag inte. Däremot kanske det inte räcker till för att hand om ett barn.
     Tvärtom i vissa fall skulle jag nog vilja säga.
    Bara för att man sas är normalbegåvad betyder inte det att man kan ta hand om ett barn
  • Regndamen
    Whitehorse1979 skrev 2015-06-04 15:10:57 följande:
     Tvärtom i vissa fall skulle jag nog vilja säga.
    Bara för att man sas är normalbegåvad betyder inte det att man kan ta hand om ett barn
    Tvärtom? Du menar att om någon har ett förståndshandikapp betyder det att de är bättre föräldrar än andra? Även om de inte klarar av att byta blöjor, ge barnet mat eller annat som krävs för att ta hand om ett barn? Okej.
  • Malcom

Tycker inte du ska gifta in dig i denna sekt, låter högst olämpligt framförallt med tanke på vilken psykisk instabilitet din svärmor uppvisar. Sånt smittar vet du. Med största sannolikhet bär din kille på samma gener, om nu inte han också blev fosterhemsplacerad när han var baby.. Då kanske inte din svärmor är din svärmor på riktigt, har den tanken någonsin slagit dig? Sätt dig ner och fundera på det du. Sen tar du några djupa andetag och går och köper dig en triss, med lite tur vinner du dig ekonomisk trygghet.

• Whitehorse1979
    Regndamen skrev 2015-06-04 16:01:50 följande:
    Tvärtom? Du menar att om någon har ett förståndshandikapp betyder det att de är bättre föräldrar än andra? Även om de inte klarar av att byta blöjor, ge barnet mat eller annat som krävs för att ta hand om ett barn? Okej.
    Nej.

Att bara för att man inte är handikappad så betyder inte det att man är bättre rustad.

Jag vet vissa normalbegåvade som inte ens skulle få ta hand om min döda kanariefågel.
  • Regndamen
    Whitehorse1979 skrev 2015-06-04 17:33:06 följande:

Nej.

Att bara för att man inte är handikappad så betyder inte det att man är bättre rustad.

Jag vet vissa normalbegåvade som inte ens skulle få ta hand om min döda kanariefågel.

Större risk att förståndshandikappad inte klarar av att ta hand om ett barn. Hur ska denna kunna bemöta barnets behov, när barnet växt om föräldern?
  • Anonym (Myndighet)

99% säger du har ingen kontakt med soc under en hel livstid, och får man anonyma soc anmälningar så är det genast något fel på en??

Jag arbetar själv som socionom och har tre barn, människor på rent jäkelskap av avundsjuka osv har skickat in anmälningar på mig och min familj, det betyder absolut inte att jag är en olämplig person eller mamma.

Så det flesta av er här inne ska nog inte döma boken efter omslaget, utan ta reda på innehållet först!

• Anonym (anonym)
    Anonym (Myndighet) skrev 2015-06-04 21:03:11 följande:
    99% säger du har ingen kontakt med soc under en hel livstid, och får man anonyma soc anmälningar så är det genast något fel på en??
    Jag arbetar själv som socionom och har tre barn, människor på rent jäkelskap av avundsjuka osv har skickat in anmälningar på mig och min familj, det betyder absolut inte att jag är en olämplig person eller mamma.

Så det flesta av er här inne ska nog inte döma boken efter omslaget, utan ta reda på innehållet först!
    Det är under 1% av alla familjer som någon gång får någon form av öppen eller slutenvård från socialtjänsten och du som socionom borde veta hur få familjer som någon gång kommer i kontakt med socialtjänsten gällande barnärenden.
  • Anonym (Myndighet)
    Anonym (anonym) skrev 2015-06-04 22:19:41 följande:

Det är under 1% av alla familjer som någon gång får någon form av öppen eller slutenvård från socialtjänsten och du som socionom borde veta hur få familjer som någon gång kommer i kontakt med socialtjänsten gällande barnärenden.

Ja, att vi omhändertar barn händer väl inte dagligen om man säger så.

MEN det är otroligt många föräldrar som hamnar hos oss med anonyma anmälningar som faktiskt inte är skyldiga för de dem är anklagade för. Det var det jag ville komma fram till, att även "fin folk" hamnar hos oss emellanåt på vaga anklagelse som tyvärr inte är sanna.

Orosanmälningar är det i huvudsak jag pratar om nu.

Du arbetat förmodligen inte inom socialtjänsten, med tanke på det du uttalar dej om, men du skulle bara veta hur mycket vi på socialtjänsten utreder gällande barn som misstänks far illa.

Vem som helst kan få en orosanmälan, vem som helst kan ringa anonymt.

Den du minst anar, har suttit hos oss på samtal.
Svar på tråden anmäld av svärmor, nu gifta in sig i säkten.?