Mormor blev uppäten
Nyligen hemkommen från jorden runt-kryssning. Mormor och jag åkte för ca en månad sedan. Detta hade vi båda två verkligen sett fram emot. Inget mer sexuellt skulle hända mellan mormor och mig. Under den första kvällen efter middag och drinkar i baren så försvinner mormor, och sedan hittar jag henne i hytten just när hon blir dubbelmackad av två fd högt uppsatta politiker. Äcklad smyger jag ut ur hytten utan att någon märkte av min närvaro. Så långt allt förhållandevis väl.
Dagen efter vid frukosten: nu skulle mormor in i köket för att läxa upp personalen pga illasmakande frallor. Efter 30 minuter undrade man ju såklart varför hon inte hade återvänt till bordet. Strax därefter kommer en servitör fram och viskar i mitt öra att kökspersonalen har ätit upp min älskade mormor, och att de hittat en lottokupong i hennes ficka. Kupongen visade sig "vara med storvinst", nära 4 miljoner, och servitören tvingade mig att låta personalen få dela på hälften. Hemkommen så undrar jag nu om jag kan gå till polisen och anmäla båtens kökspersonal för utpressning?