• Zenitha

Advokat /jurist för skadestånd...

Någon som känner till en bra advokatfirma, advokat, jurist som är ett rivjärn i skadeståndsärenden? Tycker många verkar så mjäkiga och inte vågar sätta ner foten när motparten är en myndighet eller större företag. 

• Svar på tråden Advokat /jurist för skadestånd...
  • Moderno

Den advokat som framstår som att denne driver saken i eget intresse är sällan en tillgång för sin klient. 

Den bästa rådgivaren kan ofta vara den som avråder från att processa överhuvudtaget, eller att acceptera en erbjuden förlikning.

Men, jag kan definitivt se fördelen med att ha en engagerad rådgivare, som verkligen ser sin klients intressen och tillvaratar dem på bästa sätt.

Om det är fråga om ett uppseendeväckande skadeståndsmål tror jag faktiskt man bör söka engagemang bland akademiker (jfr. t.ex. Da Costa-fallet som drevs av en pensionerad, och mycket ansedd och skicklig, numera bortgången, juristprofessor). Om detta är en bra taktik, får dock var och en avgöra själv. 

• Lejonpojken

Svenska domstolar är ju inte direkt kända för att dela ut stora skadestånd och jurister jobbar VÄLDIGT sällan gratis, räkna med 2000 kr/tim och uppåt 5000-6000 + moms så det ingen mening alls om du inte har stor chans att vinna stora belopp.

• Zenitha
    Lejonpojken skrev 2015-06-03 13:34:26 följande:

Svenska domstolar är ju inte direkt kända för att dela ut stora skadestånd och jurister jobbar VÄLDIGT sällan gratis, räkna med 2000 kr/tim och uppåt 5000-6000 + moms så det ingen mening alls om du inte har stor chans att vinna stora belopp.

Berätta något jag inte vet- dessutom får man ju oftast göra allt arbete själv, för många jurister är ganska värdelösa. Men taxan brukar ligga strax under 2000 vad jag vet- men med moms och annat blir det säkert lika mycket.
    Tines skrev 2015-06-03 13:08:34 följande:

I vilken stad? Sverige är ett stort land och vi kan omöjligt veta vart du bor......!

Bra fråga- Sörmland eller Uppland passar nog bäst.Men om du har en riktigt bra, som bor någon annanstans, kan man ju fråga den om hen kan rekommendera någon i samma klass.
  • zandrisha86

Vill bara tillägga att tvisten jag hade var mot ett stort företag och det kändes så förbannat skönt att få upprättelse.

• Zenitha
    zandrisha86 skrev 2015-06-03 23:01:07 följande:

www.tpjurist.se har haft henne när det gällde just skadestånd och blev mer än nöjd om jag säger så. Hon finns i Uppsala.

THX! Ska kolla upp...
  • felix le chat

Dom kommer att begära att du betalar in typ 20.000 + moms i förskott
    för att ta ett skadeståndsmål alt att du kan ta delar på ditt rättsskydd i hemförsäkringen. 

• Johan70
    felix le chat skrev 2015-06-04 14:35:50 följande:

för att ta ett skadeståndsmål alt att du kan ta delar på ditt rättsskydd i hemförsäkringen. 

Ja, fast mitt tips är billigare och bättre.
  • Zenitha
    Johan70 skrev 2015-06-04 13:36:50 följande:

www.attorney.se/

Tack - ska absolut kolla upp dem. 
    felix le chat skrev 2015-06-04 14:35:50 följande:

Hur menar du nu?
Svar på tråden Advokat /jurist för skadestånd...