Förskola eller inte?
Hej! Jag har en dotter som är 17 månader och en son som är 5 månader. Båda är hemma med mig men jag känner mig otroligt pressad att sätta min dotter på dagis. Jag själv känner att jag helst skulle ha henne hemma med mig och hennes bror eftersom att jag har möjlighet att vara hemma. Hon hinner börja på förskollan ändå.
Vi brukar vara ute när det är bra väder annars brukar vi åka till Leos lekland eller åka och bada, självklart blir det även dagar då vi bara är gemma eftersom hushållsysslor ska hinnas med för min del. Det tråkiga är att det är så många som lägger sig i angående vårat val att ha barnen hemma, vi har fått höra massa elaka kommentarer om att vi hämmar våran dotters utveckling och att det är egoistikt av oss att ha henne hemma.
Har pratat med några vänner om det här och två av mina närmsta vänner hade inte möjlighet att vara hemma så länge på grun av ekonomiska skäl men hon sa att om hon hade haft möjlighet hade hon velat vara hemma mycket längre.
Hur har ni gjort och varför? Vill veta både för och nackdelar med både förskola och inte. Hoppas någon vill hjälpa mig :)
Vänliga hälsningar Sara