Hur säger jag upp mig?
Hej!
Jag känner att jag sitter i en lite knivig situation. Jag jobbar som säljare, är 21 år och därmed ca 30 år yngre än alla andra på min arbetsplats.
Det är ett väldigt svårt och krävande arbete och jag har jobbat där i snart 4 månader och har bara sålt för 3-4 tusen (vilket är otroligt lite). Jag tycker alltså att jag har lärt mig hur mycket som helst, men jag kommer inte hela vägen. Jag börjar känna att detta jobbet kräver lite mer erfarenhet och att jag inte passar för jobbet. Problemet är att jag inte tjänar några pengar, speciellt inte till mig själv men inte heller till mitt företag. Snart skall min lön gå över till enbart provision för att jag skall börja arbeta hemifrån(har just nu 60 kr i timmen + eventuell provision), vilket kommer leda till att jag bara kommer få provision och det kommer aldrig gå. Jag har sagt detta och att jag inte vill jobba utan att få någon lön. Då sa min chef att han har lagt väldigt mycket pengar på mig, det kostar ju att han en anställd osv. Så han sa att vi satsar ordentligt nu innan jag går över till provision, så att jag lyckas sälja. Men jag vågade inte säga att jag inte orkar mer för han har lagt ner så mycket engagemang, pengar och tid på att lära upp mig. Jag klarar helt enkelt inte av jobbet, det är alldeles för stor press och det tär på mig psykiskt. Har gått med en lön på under 5000 nu i 4 månader och jag lyckas inte sälja. Chefen sätter press på att han har lagt tid och engagemang på mig, hur ska jag ta mig ur detta? slutar jag här, så kan jag ta ett annat jobb nästan direkt så jag kommer inte behöva gå arbetslös i alla fall. Men känns dumt genemot min chef.