Dem som startat IVF maj/juni
Hej vänner. Idag är dagen då jag ska få mitt befruktade ägg insprutat. Är så nervös, behöver råd och tips.
Sen är det trevligt om vi som börjat ungefär samtidigt kan följas upp :)
Hej vänner. Idag är dagen då jag ska få mitt befruktade ägg insprutat. Är så nervös, behöver råd och tips.
Sen är det trevligt om vi som börjat ungefär samtidigt kan följas upp :)
Idag fick jag det efterlängtade plusset på stickan
Stort grattis :) r
Igår fick vi efterlängtat plus, tredje insättningen på första IVFen!
Minus på stickan idag. Känns skittrist! Hoppas ni får en bra sommar allihopa, gravida eller inte.
Vad roligt, gratulerar! :)
Igår fick vi efterlängtat plus, tredje insättningen på första IVFen!
Fy så tråkigt :( beklagar verkligen! Försök njuta av sommaren så antar jag att ni tar nya tag i höst? Kram
Minus på stickan idag. Känns skittrist! Hoppas ni får en bra sommar allihopa, gravida eller inte.
Fy så tråkigt :( beklagar verkligen! Försök njuta av sommaren så antar jag att ni tar nya tag i höst? Kram
Lantlollan; grattis! :)
Längtarefterbarn...; inge kul :( Håller tummarna att det händer i höst!
Själv har jag test dag på måndag... Ni vet hur det är - man analyserar allt.. Jag är på ruvardag 13 idag (med 4 cellig..) o än så länge inget på pappret iallafall. Hoppas på det bästa men tänker nog att det inte går på första försöket..
Ha en skön helg alla oavsett.
Kram
Lantlollan stort grattis! Då ligger vi rätt lika :)
Det har varit så snurrigt den här veckan, jag har varit glad men inte överlycklig. Jag hoppas verkligen att detta går vägen, försöker vara positiv , men det sitter ändå nån där på axeln som påminner mig om hur många som egentligen får missfall. Och samtidigt är jag så otroligt tacksam, att vi kommit såhär långt.. Jag påminner mig ofta att försöka njuta, jag tänker på alla som skulle göra vad som helst för att få se det där plusset (liksom jag gjort i flera år), skiter det sig så skiter det sig.. Var lycklig så länge det varar.. Försöka kan man ju!
Längtarefterbarn: beklagar verkligen. Hoppas du får en härlig semester trots allt!
Hoppas2014 håll hoppet uppe! Så länge mens och minus håller sig borta finns det hopp! Håller tummarna!!
Jag försöker att ta det så lugnt som möjligt och inte stressa. Jag tränar i vanliga fall styrketräning ca 4 gånger i veckan plus löpning och annat men nu är jag väldigt försiktig. Vet egentligen inte varför. Men tänkte jag skulle köra igång lite mer efter vecka 12 :) ska gå på ett chefsvikariat på 6 månader direkt efter min semester i augusti och vet att det kommer blir sjukt stressigt då jag dels måste lära upp en ny på mitt jobb samtidigt plus att jag är ordförande i vårt fack.. Men vet att jag ändå måste försöka ta det lugnt! Men kommer bli svårt..
Tack allihop!
Här finns en gravidtråd, välkomna dit!
www.familjeliv.se/forum/thread/75488899-antligen-gravid-efter-ivf-bf-mars-2016
Hej. Ett tag sedan.. tyvärr blev det minus för oss denna gång. Hur har det gått för er andra?
Jag fick mens den 14 juli men nu har jag fått (ursäkta) flytningar ibland/ofta i brun eller rött... känns som ägglossning i kroppen men de här hör inte till.. Pratade med Falun idag o de da att kroppen kakan vara lite upp o ner efter behandlingen. Har ni haft nått liknande?
Beklagar hoppas 2014!
För mig hände ett lite mirakel. Jag testade ju negativt på bim. När jag slutade med progissarna kom inte min mens. Jag var så säker på att mensen bara strulat till sig av alla hormoner, så jag testade inte förrän 16 dgr efter BIM. Fick ett oväntat plus, inte jättestarkt, men ändå ett klart plus! Testade också med cb veckoindikator som först på kvällen visade gravid 2-3 v och dagen efter gravid 3+. Var fortfarande lite osäker om det var en nomal graviditet, så jag bokade in ett ul. I onsdags var jag på ul och fick se ett tickande hjärta och en liten skrutt på 13 mm, helt normalt för vecka 8. Så nu hoppas jag att pyret vill stanna!