Anonym (surrsurr) skrev 2015-06-05 16:07:20 följande:
glaset ligger ute och getingen är kvar i, får se när den fattar att den kan flyga iväg.
Om den inte hade börjat klättra på glasväggarna så hade jag nog inte vågat flytta på den, det blir ju ett visst luftrum mellan papper och glas när man ska försöka få handen in under.
Bra gjort TS, vad glad jag blir! Det handlar i grund och botten om respekt för allt levande.
Jag har själv haft getingfobi (efter att ha blivit svårt stucken som barn) men lyckats bli av med den genom att konfronteras med min rädsla, tex. genom att fånga in och släppa ut getingar.
Jag tycker fortfarande att det kan vara otäckt men det är en klart skönare känsla att ha bemästrat sin rädsla och släppt ut getingen i det fria än att ha haft ihjäl den.
Ofta tar en väl vad en har till hands men en genomskinlig plastburk/plastglas kan vara att föredra om en vill kunna slänga ut burken på ett sätt en kanske inte gör med ett kärl i glas (detta beror förstås på hur en bor, över en trafikerad gata rekommenderas inte att slänga grejer... ;))
Hoppas sticket inte ömmar allt för djävligt för dig!