• joens

    Tre barnstolar i Renault Scénic 2013? Konstruktionsfel?!?

    Tjena. 

    Har en Renault Scénic som vi köpte för att kunna ha två bakåtvända och en framåtvänd bilbarnstol i baksätet. 
    Det är INTE en Grand utan en vanlig 5-sits. 

    * Det som bekymrar mig när jag tittar närmare på det är att det är förvaring i golvet och locket är av plast.
    * Det framgår i manualen när man läser den att man inte får använda barnstolar med stödben. 

    Dessa två saker får man reda på först nu när man tittar lite närmare på det, när vi köpte den så tänkte man ju inte på detta utan utgick från att det inte skulle vara några problem.... 
    Vi kan ju inte använda ett babyskydd med bas på grund av detta.... inte en bakåtvänd bilbarnstol med ISOFIX.... 

    Nu fick jag gå ut och ändra sonen bilstol så att stödbenet inte står på luckan utan jag monterade bort luckan så stödbenet står på det faktiska golvet, inte ett dåligt uppreglat plastgolv. 

    Min fråga till er som har samma bil, Scenic 2 eller Grand, det är samma sak i dessa... 

    Hur har ni gjort med detta? 

  • Svar på tråden Tre barnstolar i Renault Scénic 2013? Konstruktionsfel?!?
  • ecs81

    Hur löste du problemet? Är väldigt intresserad eftersom jag är i exakt samma situation som du nu.

    Med vänlig hälsning, Elin

Svar på tråden Tre barnstolar i Renault Scénic 2013? Konstruktionsfel?!?