• moder

Avslag/ mens, hur vet man?

Hade avslag i ca 5 veckor efter förlossning som sedan slutade. Nu blöder jag igen, ca sju veckor efter förlossning. Till saken hör att jag tränade för första gången dagen innan blödningen startade. Även om jag tog det lugnt är jag rädd att jag kan ha skadat något? Har inte ont, bortsett från träningsvärken då:).

vad tror ni- är det redan mens? Blir orolig att det är något "farligt". Har som sagt inte ont.

Någon som upplevt det samma?

• Svar på tråden Avslag/ mens, hur vet man?
  • MrsP79

Jättesvårt att veta. Jag gick igenom en förlossning i v 21, blödde då ca fyra veckor, hade uppehåll i två veckor, sen kom "mensen". Min gynläkare trodde att det nog kunde vara mens, men utan ägglossning. Vid mina andra "normala" förlossningar har jag blött ca 6 veckor, sen inget mer på ca ett halvår. Då har jag ammat fullt i ca fyra-fem månader. Bara att vänta och se, får du ont eller feber eller om det luktar konstigt så hör av dig till gyn. Fast du ska väl antagligen på efterkontroll snart!?

• moder

Ja jag ska på efterkontroll om en vecka. Tack för svar. Då avvaktar jag till efterkontrollen, om det Inte är så att jag får ont eller dålig lukt.

Vet inte varför jag blir så orolig.

Svar på tråden Avslag/ mens, hur vet man?