• Kafo85

9 åring kissar och bajsar på sig!

Hej! Jag har bara gått och funderat och vill ha svar ang en väninnas son. Jag hälsade på en helg och sov över eftersom vi bor i olika städer. Hon har en 9 årig son som inte sköter sina toabesök. När jag va där så hörde jag ****** diskutera med sonen att han får hämta rena kalsonger och gå och byta på toa. Jag fråga vad som hänt och hon säger att han kissar på sig dagligen och ibland kommer det bajs i kalsongerna. Sen att hon va så irriterad att han sitter med det utan att bry sig. Jag blev chockad och fråga vad doktorn sagt. Då svara hon att hon inte vart hos doktorn, och att det säkert går över av sig själv. Om jag blev chockad! Han är 9 år den här killen och mamman prata om honom som om han vore 2! Och har inte ens vart hos doktorn. Jag nämnde att han troligtvis blir inkontinent eller om han inte redan är det. Stackars kille. Jag fick ett så otroligt dåligt intryck av min väninna som mamma. Att bara strunta i en sån allvarlig sak och bara be barnet byta utan dusch. Jag fick intrycket av att den här 9 åriga killen va väldigt omogen av sin ålder, han satt och åt snor och pratade som han va väldigt liten och rädd ibland. Tyckte det va ett konstigt beteende för en 9 åring och börjar undra om mamman behandlar honom som liten. Min fråga är om nån har erfarenhet av äldre barn med samma sätt att va om det är en diagnos, omognad, dåliga hemma förhållanden eller normalt i 9års åldern. Jobbar med lågstadiebarn och har aldrig stött på detta om inte barnet har nått visst handikapp isåfall då.

• Svar på tråden 9 åring kissar och bajsar på sig!
  • viseversa

Oj du låter inte heller speciellt trevlig som anklagar din vän för pojkens problem! Du vet inte ett SKIT Om vad det beror på men väljer att anklaga henne som om hon inte har nog med bekymmer redan.

Har du egna barn? Låter inte som det. Brukar nämnligen vara dom utan barn som tror dom är experter på barn. Har själv 4 barn och råkar ibland ut för såna som du. Som tror dom vet bättre än mig hur mina barn fungerar och hur jag ska handskas med dom. Folk som inte känner mina barn i huvud taget. Jag vill bara be dom HÅLLA KÄFTEN och det kommer jag nog göra snart också.

• Kafo85

Jag har tre barn och jobbar med lågstadie barn varje dag. Men absolut jag är ingen expert och vet inte ett skit som du säger om min väninna och hennes problem?.. Men om jag hade en son som bajsar och kissar på sig så måste man såklart ringa doktorn. Om jag som lärare tex märker att ett barn har toalett besvär och luktar varjedag finns en skyldighet att prata med föräldrarna och att barnet får hjälp hos skolsyster. Min dotter började kissa på sig nån gång i veckan en kort period när hon va fem år. Hon fick hjälp och tog prover som visade problem med äggvite ämnen. Så frågan är väl inte va hon går igenom utan vad hennes son får gå igenom? Det jag blev arg på va 1. Mamman tycker det är normalt att hennes son på 9 år kissar och bajsar på sig varje dag. 2. Att sonen fick torka sig ren efter ha bajsat på sig utan hjälp av mamman med toapapper och ingen dusch. 3. Att hon aldrig på snart fem år kontaktat nån läkare?! Efter ett barn fyll fem med sånna här problem så ska en utredning göras. Hoppas du lugnar ner dig och mognar innan du skaffar barn så upprörd och försvarsmakten du var i den här frågan. Eller e du kanske bara en väldigt lika mamma i beskrivningen?

• falukorv
    viseversa skrev 2015-06-07 08:05:25 följande:

Oj du låter inte heller speciellt trevlig som anklagar din vän för pojkens problem! Du vet inte ett SKIT Om vad det beror på men väljer att anklaga henne som om hon inte har nog med bekymmer redan.

Har du egna barn? Låter inte som det. Brukar nämnligen vara dom utan barn som tror dom är experter på barn. Har själv 4 barn och råkar ibland ut för såna som du. Som tror dom vet bättre än mig hur mina barn fungerar och hur jag ska handskas med dom. Folk som inte känner mina barn i huvud taget. Jag vill bara be dom HÅLLA KÄFTEN och det kommer jag nog göra snart också.

Menar du allvar? ??

Du tycker inte att man som medmänniska ska få reagera om ett barn mår uppenbart dåligt? En 9 åring vet ju garanterat om att det inte är normalt, eller kommer snart bli väldigt upplyst av sina skolkamrater....

Det är föräldrar som är helt oemottagliga mot vad folk säger som brukar ha barn med problem som hade kunnat lösas fortare om de inte var så tjurskalliga.
  • Kafo85

Exakt. Jag illa till mods. Sa till henne att hon måste till en läkare fort och berättade om när min dotter va fem. Men fick som svar att det säkert går över med åldern. Fick kritik av nån arg person här innan. Jag dömmer inte pojken utan mamman och fick ett negativt intryck av henne som förälder.

Svar på tråden 9 åring kissar och bajsar på sig!