• sockerkringla

Första UL 12+2

Hej! Jag undrar hur det går till på UL från att du kommer dit tills att du går hem?

Är det som hos bm med vägning och mätning, eller hoppar du bara upp på britsen och drar upp tröjan? :)

Är så nervös!! :)

• Svar på tråden Första UL 12+2
  • Tonensu

Varför ska du göra ultraljud? Så tidigt är det väl vaginalt som gäller.

• sockerkringla

Jag ska göra kub, i vårat län blir man erbjuden att göra det även om man inte fyllt 35 :)

Nej, då gör man inte vul!

Tonensu skrev 2015-06-07 18:37:08 följande:

Varför ska du göra ultraljud? Så tidigt är det väl vaginalt som gäller.

• Tonensu
    sockerkringla skrev 2015-06-07 18:44:15 följande:

Jag ska göra kub, i vårat län blir man erbjuden att göra det även om man inte fyllt 35 :)

Nej, då gör man inte vul!

Aha okej! Skönt att de kan göra på magen :) det kommer säkert att gå hur bra som helst. :D
  • Alex92

Följer! Är också lite nyfiken på vad dom gör vid den tiden på kub då. jag har gjort två tidiga ul, och båda var på magen. Tror definitivt inte dom lär göra nått vul på mig.

• sockerkringla
    Alex92 skrev 2015-06-07 19:37:26 följande:

Följer! Är också lite nyfiken på vad dom gör vid den tiden på kub då. jag har gjort två tidiga ul, och båda var på magen. Tror definitivt inte dom lär göra nått vul på mig.

Hur gick ditt UL till? Från du kom tills du gick därifrån? :) va det vägning och mätning, frågor osv som hos bm? :)
  • Liten till

När vi gjorde kub gick det till såhär:

Blodprov någon vecka/veckor innan.

När vi kom dit så fick jag några snabba frågor, mår du bra i övrigt, äter du mediciner osv. Sedan upp med tröjan jag låg på en brits, sambon bredvid och bm på andra sidan. Kladdig gel på magen och sedan började hon. Fick först se hjärtljud och bm visade lite delar. Sedan sa hon att hon skulle mäta lite, så nu kommer jag vara tyst ett tag. Så hon mätte och mätte och vi såg bebis röra sig. Sedan efter kanske 20min så knappade hon in allt på datorn och gick och ringde Karolinska för att få mina värden från blodprovet. Så la hon in det med sen fick vi resultatet.

Så gick det till för oss

Tyvärr fick vi skitsiffror för ds, 1:14, kändes som världen gick under. Hade dock tur och fick en tid direkt för mkp, så gick bara in i nästa rum. Efter 3 olidliga dagar fick vi svar att allt var bra! Så skitsiffror betyder inte alltid att det är kört, bara så ni vet

• Desideri
    Liten till skrev 2015-06-08 08:14:08 följande:

När vi kom dit så fick jag några snabba frågor, mår du bra i övrigt, äter du mediciner osv. Sedan upp med tröjan jag låg på en brits, sambon bredvid och bm på andra sidan. Kladdig gel på magen och sedan började hon. Fick först se hjärtljud och bm visade lite delar. Sedan sa hon att hon skulle mäta lite, så nu kommer jag vara tyst ett tag. Så hon mätte och mätte och vi såg bebis röra sig. Sedan efter kanske 20min så knappade hon in allt på datorn och gick och ringde Karolinska för att få mina värden från blodprovet. Så la hon in det med sen fick vi resultatet.

Så gick det till för oss

Tyvärr fick vi skitsiffror för ds, 1:14, kändes som världen gick under. Hade dock tur och fick en tid direkt för mkp, så gick bara in i nästa rum. Efter 3 olidliga dagar fick vi svar att allt var bra! Så skitsiffror betyder inte alltid att det är kört, bara så ni vet

Precis så gick vårat KUB också till. :) Bara att vi inte gjorde mkp.
  • sockerkringla

Åh va härligt att höra, när är bf? :)

Liten till skrev 2015-06-08 08:14:08 följande:

Så gick det till för oss

• Liten till
    sockerkringla skrev 2015-06-08 09:08:16 följande:

Åh va härligt att höra, när är bf? :)

8 juli så nu är det inte alls långt kvar <3
  • Liten till

Kom på ett tips också. OM ni skulle få dåliga siffror, räkna om dem i procent. 1:14 är hemskt, men det är ju egentligen ca 93% chans att allt är bra och det var det ju!

• Alex92
    sockerkringla skrev 2015-06-08 08:06:03 följande:

Hur gick ditt UL till? Från du kom tills du gick därifrån? :) va det vägning och mätning, frågor osv som hos bm? :)

Det var inskrivning för min del den 3e, och det var relativt lugnt. Dom frågade om mediciner, sjukdom inom familjen, blodtryck etc, även vägning och mätning. Sen var det som någon annan beskrev, man fick lägga sig på en brits, dra upp tröjan, sen satte dom gel, och därefter började de leta efter fostret som på mig ligger rätt långt ner. Dom trycker lite, vilket jag upplevde som lite jobbigt, men fullt uthållbart såg mest att hjärtat slog, mätte vilken vecka etc. Allt såg fint ut. Väntar spänt på kub den 29de
Svar på tråden Första UL 12+2