Studentfirande med skilda föräldrar?
Jag tar studenten nästa år och är lite kluven till hur jag ska göra med mina föräldrar. De har varit skilda i ca 11 år och trots att de inte ens har sett varandra på länge gissar jag att det skulle bli en väldigt spänd stämning att ha dem tillsammans, trots att det vore för min skull.
Jag blev inspirerad och fick en idé om att vilja ha en bild tagen på mig tillsammans med båda föräldrar på min studentdag då det kanske vore kul för mig att ha i framtiden trots situationen, eftersom jag inte har haft en bild på oss tre sedan jag var i dagisåldern. Kan kanske tillägga att jag inte har haft den bästa kontakten/relationen genom åren, vilket till stor del har varit av en god anledning.
Vid födelsedagar har jag alltid haft ett firande för varje förälder och han har dykt upp själv på skolavslutningar i grundskolan, men jag har inte hjärta att exkludera honom från ett större firande som det här. Å andra sidan jobbar han mycket, så han kanske inte ens blir tillgänglig den dagen, men jag tar inget för givet.
Hur har ni andra gjort, eller vad skulle ni ha gjort?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-07 23:01
Vad gäller det med bilden kan jag nämna att inspirationen kom från en som också var skilsmässobarn. Det enda han önskade sig (i vuxen ålder) efter att ha träffat sin pappa efter 30 år var att ta en bild med föräldrarna.