• anonymtjej1

Vad gör ni om dagarna?

Ni som är hemma med era 1 åringar, hur ser era dagar ut? Hur ofta leker ni med era barn? Vad gör ni med era barn? Hur ofta är ni ute? Hur ofta sover barnen på dagarna?

Vad äter ni om dagarna? Vad har ni för rutiner, både om dagen och allmänt i veckorna?

Min 1 åring kan än så länge bara krypa men försöker ta sig upp på möbler. Svår att få i mat och är som en bebis fortfarande känns de som, ammar mycket......

Har inga direkt rutiner då jag har svårt för sånt imed jag hade en familj med NOLL rutiner eller struktur i livet .

Behöver all hjälp, tips och råd!!!

• Svar på tråden Vad gör ni om dagarna?
  • Orkide

Hej!

Jag har två barn. En 1.5 åring och en 3.5 åring.

Vaknar 05-06.

Frukost 07

Lämnar storebror på förskolan 09. Sen leker vid ute till 10.30. Oftast är det något barn ute. En frukt där ute också.

Sover mellan 10.30 till 12.30.

12.30 Lunch

Innelek/utelek

Mellis 14.30.

Hämtning av storebror och utelek till 16.30.

Matlagning

Middag ca 17.15.

Pyjamas och bad ca 18.15. Sen läggning av minsta 18.30 stora lägger sig 19.30.

det var en vardag i stort sett här

• nozpa

Har en 8 månaders, en 2 åring och en 4 åring.
    Idag vaknade vi runt 7:30, käkade frukost, gjorde oss iordning, tog med frukt o vatten och gick ut på långpromenad och lekte på lekplatser. Sedan hem för att äta lunch och i säng med 8 månaders och 2 åring. Dom sover fortfarande. Jag och 4 åringen har tvättat lite och städat och lekt med barbie typ.

Snart är det dags för mellanmål, sedan lite lek och så blir det att laga middag.

När jag hade 1 barn var dagarna inte lika strukturerade. Vi lekte ganska mycket då och ute var vi mycket. Men det kunde bli lite när som under dagen. Oftast gick vi ut efter frukost för då vet man att dom är mätta och pigga. :)

• tjockobbe
    anonymtjej1 skrev 2015-06-08 11:46:42 följande:

Ni som är hemma med era 1 åringar, hur ser era dagar ut? Hur ofta leker ni med era barn? Vad gör ni med era barn? Hur ofta är ni ute? Hur ofta sover barnen på dagarna?

Vad äter ni om dagarna? Vad har ni för rutiner, både om dagen och allmänt i veckorna?

Min 1 åring kan än så länge bara krypa men försöker ta sig upp på möbler. Svår att få i mat och är som en bebis fortfarande känns de som, ammar mycket......

Har inga direkt rutiner då jag har svårt för sånt imed jag hade en familj med NOLL rutiner eller struktur i livet .

Behöver all hjälp, tips och råd!!!

Min 1.5 åring är på dagis 5.30-10.

Sover 10.30 - 13 med lite välling.

Fruktmellis eller fil o flingor kl 14

14.30-15.45 leker vi ute eller på rummet.

16 lagar vi mat då pappa kommer hem 16.30

Efter vi ätit leker vi mer, om vi inte åker o handlar allihopa, kollar på Bolibompa och sen är det dags att sova 19-20 ca.
    Vera 130923 | Bebis 151024 | Läs tinastandar.blogg.se
Svar på tråden Vad gör ni om dagarna?