• Anonym (AJ)

Sveriges välfärd raserad. Kostar medicinen mer än 4 miljoner per år så får man dö. Under tiden låter man massinvandringen kosta miljarder per år?

Frågan hur mycket en svensk är värd är nu fastställd, 4 miljoner kr och över det så får man dö, ändå betalar vi en av världens högsta skatter i värden? Svenskar är alltså värda väldigt lite samtidig som vi har en massinvandring där hundratals miljoner spenderas dagligen utan att någon politiker eller media reagerar.

Är folk verkligen medvetna hur långt det har gått och att det bara kommer bli värre? Hur många ska behöva dö innan folk vaknar?

Innan har man även kunnat läsa att Sverige inte längre har råd att ge den bästa cancervården då den är för dyr!?!? 

Är massinvandringen så viktig för svenskarna att vi är beredda att offra svenskars liv för det?

Bästa cancervården kan inte längre ges
    www.svd.se/basta-cancervarden-kan-inte-langre-ges

Läkarkritik mot att dyr medicin stoppas

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6184231
  • Svar på tråden Sveriges välfärd raserad. Kostar medicinen mer än 4 miljoner per år så får man dö. Under tiden låter man massinvandringen kosta miljarder per år?
  • Anonym (iller)
    Solidaritet skrev 2015-06-10 16:05:21 följande:
    Jag tycker att det är ni rasister som gnäller. 

Gnäll gnäll gnäll.
    Och lite mera gnäll. 
    Vad jag tycker om dig och dina åsikter väljer jag att inte publicera. Rynkar på näsan
    Men för att lämna en lightversion... gnällig, tjurig, naiv och blåögd.
  • Anonym (AJ)
    Solidaritet skrev 2015-06-10 16:05:21 följande:
    Jag tycker att det är ni rasister som gnäller. 

Gnäll gnäll gnäll.
    Och lite mera gnäll. 
    Lyssna på partiledardebatten där V grät ut att SD inte röstat på SDs förslag. Jimmie sa, men varför pratar du inte med oss om erat förslag ni vill vi ska rösta på. V kom inte med något svar och fortsatte att gnälla. Helt otroligt.
  • Rixa
    Anonym (AJ) skrev 2015-06-10 15:36:33 följande:
    Utan invandring? Är du full eller vem pratar om noll invandring? Tänk att folk har så svårt att tänka. Antigen är man för massinvandring eller så är man för noll invandring, något mitt emellan verkar S, V och MP ha väldigt svårt att tänka, varför?
    Varför tycker du politisk tillhörighet är viktigt och besvarar de inlägg som blandar in dessa? Kan du se bortom horisonten och fördjupa dig i fler perspektiv än de som lades fram i P1:s program? 

Kan du se att det exempel jag tog upp skulle kunna bekosta medicinen för de svenskar som är drabbade för många år framåt? Att dessa bortkastade pengar är viktigare att utreda än vad flyktingar kostar......
    "Säkert är att alla ska dö men inte lika säkert är det att alla levt sitt liv!"
  • Rixa
    Utan invandring? Är du full eller vem pratar om noll invandring? Tänk att folk har så svårt att tänka. Antigen är man för massinvandring eller så är man för noll invandring, något mitt emellan verkar S, V och MP ha väldigt svårt att tänka, varför?
    Varför tycker du politisk tillhörighet är viktigt och besvarar de inlägg som blandar in dessa? Kan du se bortom horisonten och fördjupa dig i fler perspektiv än de som lades fram i P1:s program? 

Kan du se att det exempel jag tog upp skulle kunna bekosta medicinen för de svenskar som är drabbade för många år framåt? Att dessa bortkastade pengar är viktigare att utreda än vad flyktingar kostar......
    "Säkert är att alla ska dö men inte lika säkert är det att alla levt sitt liv!"
  • Anonym (AJ)
    Rixa skrev 2015-06-10 16:28:37 följande:

Ja man kan säkert göra mycket mer men det mest förödande nu är massinvandringen. Det tar kål på skola, sjukvård, polisresurser, bostadsbrist m.m. och det ser inte ut att minska. Ska verkligen bli spännande med valet 2018 då kommer förhoppningsvis de flesta att vakna.
  • Solidaritet
    Anonym (AJ) skrev 2015-06-10 16:22:57 följande:
    Lyssna på partiledardebatten där V grät ut att SD inte röstat på SDs förslag. Jimmie sa, men varför pratar du inte med oss om erat förslag ni vill vi ska rösta på. V kom inte med något svar och fortsatte att gnälla. Helt otroligt.
    Jag tror att du förväxlar kritik med gnäll. 
  • Anonym (AJ)
    Solidaritet skrev 2015-06-10 16:56:30 följande:
    Jag tror att du förväxlar kritik med gnäll. 
    Nej det var gnäll, varför ska SD rösta som V när V vägrar prata med SD trotts att SD vill diskutera?
  • asta66
    Anonym (blablabla) skrev 2015-06-09 21:23:39 följande:
    Menar du att en enda patient ska få ta resurser från hundra- eller tusentals andra som är sjuka? Det fungerar ju inte även utan invandring.
    Det är därför de har infört ett index som väger kostnad kontra nyttan. Men samtidigt  känns det lite snävt.
  • Anonym (blablabla)
    Anonym (AJ) skrev 2015-06-09 22:30:28 följande:
    För att det är kaffepengar mot vad massinvandringen kostar oss skattebetalare.
    Tror du att vi tar hit flyktingar av humana skäl? De har jag slutat tro för länge sedan.
    Flyktingar ger svenskar- inte minst meningslösa myndigheter - arbete. Dessutom får vi en andra-, tredje, och fjärde klassens "svenskar" att antingen se ned på, eller tycka synd om.

Skyll inte på invandrarna och flyktingar- skyll på det helt skrupelfria myndighetssystemet. Jag är ganska säker på att om det inte vore för möjligheterna att tjäna pengar, så skulle vi inte ens ha alla dessa funktionsnedsättningar och psykiska problem som HBT-hem, socialtjänst och läkemedelsindustrin förkovrar sig på.

För när det kommer till riktiga problem och sjukdomar- inte sällan vållade genom felaktig myndighetsutövning- så skickas folk hem att rehabilitera sig själva. Med resultatet att vi får världens högsta självmordsfrekvens. Eller odlar brottsoffer i parti och minut.

Det är praktiskt och bekvämt för staten när vi medborgare- och icke-medborgare som befinner sig i landet- håller oss upptagna med interna stridigheter, istället för att nå samförstånd. Det är våra pengar, inte deras. Makten ska i Sverige komma från folket. Men makt kräver ansvar- och insikt. Det har inte dagens makthavare.
  • Anonym (?!)
    Och ditt svar är ju väldigt intellektuellt!! du svarar ju inte ens på mina frågor och Jag pratar inte om noll invandring, jag frågade dig om din åsikt runt mina frågor . Verkar som du är lagom pantad för att klara av svara.
  • Solidaritet
    Anonym (AJ) skrev 2015-06-10 17:37:25 följande:
    Nej det var gnäll, varför ska SD rösta som V när V vägrar prata med SD trotts att SD vill diskutera?
    Det där låter misstänkt likt gnäll.
Svar på tråden Sveriges välfärd raserad. Kostar medicinen mer än 4 miljoner per år så får man dö. Under tiden låter man massinvandringen kosta miljarder per år?