• noangel

Min son hör dåligt

Min son blir 3 år i sommar. Man har sedan han var nyfödd sett att han har väldigt mycket vax i öronen. Men det är inget man gör något åt säger dom. Sista 6 månaderna har han börjat höra sämre och sämre. Först trodde vi att han var disträ men när det åkte förbi en motorcykel som han älskar och han reagerade inte så förstod vi att de va något fel. Ringde bvc och pratade. Ville komma o kolla vaxet men hon tyckte vi skulle skicka en remiss till hörselmottagningen med en gång. Fick efter någon vecka svar att de va tre månaders väntan. Hans hörsel har nu försämrats ytterligare på bara eb vecka. Han säger va hela tiden och va säger du. Tittar hela tiden på munnen när vi pratar. Blir så ledsen när han inte hänger med. Har ni några tankar om de kan vara något annat. Ska åka till VC imorgon tänkte jag och kräva att dom tittar k hans öron. Så här kan ju stackaren inte gå!????

/orolig mamma

• Svar på tråden Min son hör dåligt
  • Maddi

Det kanske har bildats vätska och behöver rör?

Varför inte vända dig till en privat? Då får man ju tid väldigt snabbt, annars är de bara att vänta.

• noangel

Fick en återbud tid till hörselmottagningen idag o ska dit på måndag. Va även på vc eftersom hm ville att eventuell vax skulle bort innan besök. Han hade vaxpropp ar i båda öronen. Hoppas nu bara att de inte är något mer!

Svar på tråden Min son hör dåligt