• Simone

åka utomlands med en 5 månaders bebis

Hej. 
    Jag och min sambo har pratat om att åka till gran canaria i mars nästa år med min familj, då är våran lilla tjej 5 månader (vårat första barn). Har fått både positiva och negativa reaktioner på det. Har fått höra att det kommer bli jobbigt att åka med en liten osv medans andra säger att det är då det är som "enklast" att åka. Har ni någon erfarenhet av att resa med yngre barn? vad ska man tänka på att ha med sig från Sverige?

tacksam för svar :)

• Svar på tråden åka utomlands med en 5 månaders bebis
  • Drottningen70
    Anonym (meh) skrev 2015-06-09 14:39:31 följande:

gav tips behöver inte låta nervärderande.

nöööööe har inte alls hört talas om de, är totalt retarded 

Tja... Om man tipsar om att ra med eget vatten från sverige så. ... Måste vara nåt av det roligaste jag läst

Det föds bebisar på gran canaria också vet du, och en och annan överlever första året även där.
  • Anonym (meh)
    Drottningen70 skrev 2015-06-09 21:47:58 följande:
    Tja... Om man tipsar om att ra med eget vatten från sverige så. ... Måste vara nåt av det roligaste jag läst

Det föds bebisar på gran canaria också vet du, och en och annan överlever första året även där.
    Nääähää rly?!?!?! FörvånadFörvånadSkål
  • MrsC74
    Anonym (meh) skrev 2015-06-09 13:43:14 följande:

Varför vill man ens åka utomlands med en nykläckt bebis? andra bakterier och skit som kan göra bebis sjukt.

Ta med eget vatten är mitt tips, vårt vatten är väldigt rent jämfört med de varmare länderna. Och kolla upp maten till bebisar osv där borta, ersättning/välling osv. Dom har ju helt annat.

Det var kul
  • Anonym (meh)
    MrsC74 skrev 2015-06-09 21:51:23 följande:
    Det var kul
    ja mega kuuul, låt oss dumförklara mer.
    kom igen..gogogoSkål
  • MrsC74
    Anonym (meh) skrev 2015-06-09 21:54:24 följande:
    ja mega kuuul, låt oss dumförklara mer.
    kom igen..gogogoSkål
    Sorry men du får faktist skylla dig själv lite ..
  • MrsC74

Blöjor , favorit leksaker och någon barnmat /ersättning om barnet inte ammas.
    Tyckte det var smidigt att bo i lägenheten med kylskåp etc.

• Anonym (meh)
    MrsC74 skrev 2015-06-09 21:58:44 följande:
    Sorry men du får faktist skylla dig själv lite ..
    japp allt är mitt fel. Mitt fel att folk måste kommentera. japp.
  • MrsC74
    Anonym (meh) skrev 2015-06-09 22:02:25 följande:
    japp allt är mitt fel. Mitt fel att folk måste kommentera. japp.
    Du vet att det här är ett diskussionsforum? Risken finns att dina inlägg blir kommenterade.
  • Anonym (meh)
    MrsC74 skrev 2015-06-09 22:10:16 följande:
    Du vet att det här är ett diskussionsforum? Risken finns att dina inlägg blir kommenterade.
    som sagt höll med dig, mitt fel.
  • MrsC74
    Anonym (meh) skrev 2015-06-09 22:14:35 följande:
    som sagt höll med dig, mitt fel.
    Haha. Fint
  • Lilas

Med första barnet bilade vi i delar av Europa när hon var 4-5 månader, gick jättebra.

Andra barnet var i Turkiet när hon var 4 månader, gick jättebra. Hon var i Thailand när hon var 10 månader, gick jättebra.

• Lilas

Hann inte skriva att vi har haft med baby Björn, bra på flygplatsen och när man är där. Annars ammas (oftast) 5- månaders så mat och sånt kanske inte är alltför aktuellt. Men kanske lite gröt om ni börjat med det då.

Ju mindre de är, desto lättare är det. När de blir större och rörligare blir det mer passa så de inte gör sig illa osv (precis som man måste göra hemma oxå såklart)

• Lilas

Nu ska jag sluta spamma, men det kanske viktigaste av allt är väl hur säkra ni själva känner er på att resa? Både jag och min man har rest en del och jobbat och bott utomlands. Om man är en ovan resenär kanske det skulle vara jobbigt att resa med en bebis

• Ebba 767
    Anonym (meh) skrev 2015-06-09 14:39:31 följande:
    gav tips behöver inte låta nervärderande.

nöööööe har inte alls hört talas om de, är totalt retarded 
    Jo, man börjar ju undra...jag var ironisk.
Svar på tråden åka utomlands med en 5 månaders bebis