• nozpa

Förskolepersonal, vad vill ni ha?

I sommarpresent alltså. :)

Vad uppskattar ni att få? Vad hade ni hellre velat ha? En blomma? Choklad? Tänk ca 200  kronor. Kanske upp till 300 om det är något bra. :)

• Svar på tråden Förskolepersonal, vad vill ni ha?
  • LiaSthlm

Om det ska vara något gemensamt så hellre ett spel eller något till barnen på förskolan.

Annars något litet som godis elller en kaka till personalrummet.

• nozpa
    LiaSthlm skrev 2015-06-09 14:58:20 följande:

Om det ska vara något gemensamt så hellre ett spel eller något till barnen på förskolan.

Annars något litet som godis elller en kaka till personalrummet.

Dottern byter förskola efter sommaren. Annars har jag alltid gett någon present till barnen och massa godis till personalen.
    Men nu när hon slutar, och vi har haft världens bästa förskola så vill jag ge något till personalen.
  • FlitigaLis

Något som äts upp, tänker jag...

Ostkorg, fruktkorg, lyxiga chokladpraliner, vin, osv

• Mialinnea

Något ätbart tycker jag är bra, i år fick vi ett paket med the, choklad och en pocketbok av föräldrarna på min förskola. Mycket uppskattat.

• nozpa

Tack för era tips! Sätter ihop lite goda ätbara saker och något gott o dricka till det.

• Dockan

Får jag vara trist och föreslå alkoholfritt? Man vet aldrig om mottagaren eller någon i familjen har det knepigt med alkohol. En fin äppelmust, hantverkssaft osv..? :)

PS som pedagog spelar det ingen roll vad man får, man blir bara så sjukt smickrad för minsta lilla. :)

• nozpa
    Dockan skrev 2015-06-10 07:37:07 följande:

Får jag vara trist och föreslå alkoholfritt? Man vet aldrig om mottagaren eller någon i familjen har det knepigt med alkohol. En fin äppelmust, hantverkssaft osv..? :)

PS som pedagog spelar det ingen roll vad man får, man blir bara så sjukt smickrad för minsta lilla. :)

Hade inte tänkt o ge alkohol. Som du skriver så vet man aldrig. Har köpt finare kaffe och en flaska lemonad. :) Ger aldrig bort alkohol om jag inte vet att personen dricker det (med måtta då). :-P
  • Bananen123

Jag jobbar på förskola!
    Vi brukar bli väldigt tacksamma för Spel/material/leksaker till barnen.

Annars, kanske hemma gjorda bullar/kakor.
    Det går nog lika bra med en blombukett.

Tack, på förhand!

• AnkiC

Present är inget krav och man lägger ingen tanke på att vissa inte ger. Men... för att inte hymla så blir man givetvis väldigt glad att känna sig uppskattad. De bästa presenterna jag fått som värmt mitt hjärta är ett noga utvalt halsband, en skriven text om mig som pedagog och ett trähjärta som det stod "bästa fröken" på. Personliga minnessaker tycker jag är roligast att få.

• Geipherz

Dessertkorgar/delikatesskorgar uppskattade jag mycket att få under min tid som barnskötare på de förskolor jag vikat på.

Svar på tråden Förskolepersonal, vad vill ni ha?