• Bret

Negativa kvinnor vid restaurangmiddagen

Satt idag och åt på en restaurang när tre tjejer satte sig två bord bort. De snackade om sina pojkvänner och om deras killvänner, och den ena sa att hon hatade killar, vet inte om hon hade pojkvän eller inte. Sen en stund efteråt när hon sagt det en gång till så sa det andra gången tittade den ena på mig, vems ögonkontakt jag undvek, vet inte om det var hon som sa det som tittade eller om det var en annan. Det var knappt inga andra där. Dålig stil utav dem, helt oförtjänt.

Jag tänkte först säga något, men sedan hörde jag deras andra samtal om Kim "Sherdan" eller vad dem heter nu i USA och ditten var snygg och datten blivit tjock. De gick dessutom förmodligen på gymnasiet och använde ord som "typ" varför jag förstod att de inte skulle gå att resonera med. 

De snackade tidigare om att de inte gillade sina killkompisar, att det var någon kille som inte brydde sig om hon var upptagen och ville träffas ändå eller något.
    Gjorde jag rätt i att inte säga något? Hade tänkt att säga hatar ni killar så hatar ni era farsor och pojkvänner (vet inte om hon som sa det hade hade någon) eller något liknande Hade varit bättre om jag bytt plats kom jag på i efterhand.

• Svar på tråden Negativa kvinnor vid restaurangmiddagen
  • elyse

Du. Sådana människor lägger man inte energi på.

• fluu
    elyse skrev 2015-06-09 20:22:06 följande:
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Bret
    elyse skrev 2015-06-09 20:22:06 följande:

Nej, det tänkte jag också. Man borde inte strö salt i såren när någon redan är arg, det hade kunnat flippa ut rejält. Det var väl därför som jag inte sa något, som en konfliktneutral svenne. Samtidigt kanske man hade kunnat fråga om det vara bara hennes killvänner som hon sa hon inte gillade och inte alla killar.
    Vet inte om hon riktade det mot mig heller. Kunde ha varit någon utav de andra som tittade på mig. De andra sa att de skulle träffa killar senare så tror inte de hade några problem med dem. Men om det var samma person som tittade  så kunde jag ha frågot om hon hade några problem med killar. Men egentligen behöver jag inte bry mig om andras business och hade inte brytt mig heller. Hade även kunnat gå ner till samma nivå och räckt ut tungan eller något, eller inte bry mig som jag gjorde nu.
Svar på tråden Negativa kvinnor vid restaurangmiddagen