• Anonym (nn)

Idag slutar jag röka

Valet är enkelt. Sluta röka eller avliva min katt.

Har två kvar i en öppnad ask och fyra oöppnade jag tänkte ha kvar och ta ur vid enstaka tillfällen om det krisar sig.

Ska skriva i tråden om jag behöver avreagera mig.
    Önska mig lycka till. Skrattande

• Svar på tråden Idag slutar jag röka
  • Anonym (nn)
    Anonym (Slutat) skrev 2015-06-21 15:11:22 följande:

Hur går det för dig?
    Har du slutat röka helt än?

Nä, ska ta itu med det efter sommaren. Katten jag hade fick avlivas så det är ingen brådska med det för tillfället, men jag ska dra ner och sluta ändå, det var inte bara för den skull jag tänkt sluta.
  • Påven Johanna
    Anonym (nn) skrev 2015-06-22 19:23:40 följande:
    Nä, ska ta itu med det efter sommaren. Katten jag hade fick avlivas så det är ingen brådska med det för tillfället, men jag ska dra ner och sluta ändå, det var inte bara för den skull jag tänkt sluta.
    Herregud. Hur en del människor är alltså. 
  • Anonym (nn)
    Påven Johanna skrev 2015-06-22 22:52:05 följande:
    Herregud. Hur en del människor är alltså. 
    Katten var mer eller mindre i obotlig skick även om jag hade haft möjligheten att ta denne till veterinären. Så ja, jag skapade dock inte döden självt.
  • Anonym (!!!!!)

Jag har slutat röka. Har inte rökt sedan den11 juni. :)

• Anonym (nn)
    Anonym (!!!!!) skrev 2015-06-22 23:01:54 följande:

Låter bra
  • Påven Johanna
    Anonym (nn) skrev 2015-06-22 22:59:00 följande:
    Katten var mer eller mindre i obotlig skick även om jag hade haft möjligheten att ta denne till veterinären. Så ja, jag skapade dock inte döden självt.
    Mm. Kan tänka mig det. "Mer eller mindre i obotligt skick".
    Hoppas att det inte står mellan rökningen och ett barn nästa gång.
  • Anonym (nn)
    Påven Johanna skrev 2015-06-22 23:05:15 följande:
    Mm. Kan tänka mig det. "Mer eller mindre i obotligt skick".
    Hoppas att det inte står mellan rökningen och ett barn nästa gång.
    Men vet du, nu fan får du ta och fundera över vad du släpper ur dig. Det var veterinärens bästa rekommendation i det läget där det fanns lite hopp om bot och bättring. Eller menar du att jag är psykopat även i detta fall?
  • Anonym (-)
    Anonym (!!!!!) skrev 2015-06-22 23:01:54 följande:
    Grattis!!! Superbra jobbat! Jag skall sluta snusa vilken dag som helst :)
  • Anonym (-)
    Anonym (nn) skrev 2015-06-22 23:07:53 följande:
    Men vet du, nu fan får du ta och fundera över vad du släpper ur dig. Det var veterinärens bästa rekommendation i det läget där det fanns lite hopp om bot och bättring. Eller menar du att jag är psykopat även i detta fall?
    Du skrev ju "även om jag haft möjlighet att ta denne till veterinären". Nu har du helt plötsligt varit hos veterinären i alla fall? När du bestämde dig för att sluta röka för att katten skulle slippa avlivas, var den friskare då?

Efter sommaren...? Det mesta av ditt återstående liv är "efter sommaren". Låt mig gissa... du är inte ett dugg motiverad att sluta röka och kommer inte direkt göra ett försök i augusti.
  • Anonym (nn)
    Anonym (-) skrev 2015-06-22 23:40:23 följande:
    Du skrev ju "även om jag haft möjlighet att ta denne till veterinären". Nu har du helt plötsligt varit hos veterinären i alla fall? När du bestämde dig för att sluta röka för att katten skulle slippa avlivas, var den friskare då?

Efter sommaren...? Det mesta av ditt återstående liv är "efter sommaren". Låt mig gissa... du är inte ett dugg motiverad att sluta röka och kommer inte direkt göra ett försök i augusti.
    Den numera avlidna kattens kondition och planerade veterinärbesök har diskuterats i en annan tråd. Jag hade räknat med otaliga besök, men resan slutade redan efter första uppföljningen.

Jag slutar röka då jag själv tycker att det är läge för mig.
  • Anonym (!!!!!)
    Anonym (-) skrev 2015-06-22 23:37:10 följande:

Grattis!!! Superbra jobbat! Jag skall sluta snusa vilken dag som helst :)

Tack! Heja heja du kommer klara det galant. :)
Svar på tråden Idag slutar jag röka