• Anks

Fler som startar IVF Augusti-September?

Nu Är bollen i rullning och remissen skickat. Tyvärr är det ju sommar nu med tillhörande semestrar så vi startar inte förrän tidigast i augusti. Men jag tänkte kolla om det finns några till här som väntar med spänning på att sommaren äntligen är över (inte ofta man önskar det:P) 

Hur ska ni tillbringa sommaren för att få tiden att gå? Min plan är dessutom att vara så häslosam jag bara kan och träna ordentligt så att min kropp mår så bra den kan! Fler som har liknande tankar? 

• Svar på tråden Fler som startar IVF Augusti-September?
  • toksnippan
    FruGrävling skrev 2015-11-29 11:50:40 följande:

Kan uppdatera här o berätta att vi plussade imorse på RD6 efter FET.

Härligt! Grattis!!!
  • Velveteen
    Regnbågsdröm skrev 2015-11-26 20:27:48 följande:
    Folk borde ju typ vara gravida om allt gick som det skulle..? Jag misslyckades. Men det har jag redan berättat här innan. Får snart börja vårt andra försök
    Är ju superkul att flera i den här gruppen ruvar och plussar nu i nov/dec men de har ju andra funderingar än de som plussade i aug/sept. Så jag tänkte, att de flesta från aug/nov kanske gått vidare till andra grupper.
  • Velveteen
    Velveteen skrev 2015-12-01 22:58:18 följande:
    Är ju superkul att flera i den här gruppen ruvar och plussar nu i nov/dec men de har ju andra funderingar än de som plussade i aug/sept. Så jag tänkte, att de flesta från aug/nov kanske gått vidare till andra grupper.
    Än de flesta från aug/sept skulle det såklart stå!
  • Anniemh

Hejsan! Nu hoppar jag in i den här tråden tänkte jag =) Jag och min man påbörjade vårt första IVF i september. Två st ägg befruktades och frystes in på dag 5. Risken för överstimulering var så stor så jag fick inte tillbaka något ägg då. Men i tisdags var det dags så nu är jag på ruvardag 2 om jag har förstått allt rätt. Jag har sagt till mig själv att jag inte ska tänka på det hela tiden och gå in och läsa på en massa forum men det är ju helt omöjligt :P Tror ärligt talat att det är skönare att få prata ut och dela med sig till andra människor som går igenom samma sak..

• pajas77

tog ut äggen på linneakliniken i uppsala den 3/12 , de fick ut 6 ägg och alla blev befruktade, varav 5 st va av riktig bra kvalitet så ett återfördes nu den 5/12 och 4 st är nedfrysta. väntan till testet är olidligt , är det någon mer som har typ molande mensvärk efter återföringen och som har plussat än ? man är ju orolig och undrar om det ska gå och hur det ska kännas , är ju bara på ruvar dag 2 än . jobbig väntan !!

• Fredag

Hur många dagar efter återföringen kollar man om det blev ett plus?

pajas77 skrev 2015-12-07 13:03:02 följande:

tog ut äggen på linneakliniken i uppsala den 3/12 , de fick ut 6 ägg och alla blev befruktade, varav 5 st va av riktig bra kvalitet så ett återfördes nu den 5/12 och 4 st är nedfrysta. väntan till testet är olidligt , är det någon mer som har typ molande mensvärk efter återföringen och som har plussat än ? man är ju orolig och undrar om det ska gå och hur det ska kännas , är ju bara på ruvar dag 2 än . jobbig väntan !!

• FruGrävling
    Fredag skrev 2015-12-07 22:03:56 följande:

Tror det kan skilja mite mellan klinikerna. Jag hade testdag 14 dagar efter återföring (av blastocyst)
  • stajlish
    Fredag skrev 2015-12-07 22:03:56 följande:

Jag fick 14 dagar efter också, med 2-dagars =)
  • Iskristall

Jag fick 16 dagar efter ET och då blir det 18 dagar efter ÄP. Alltså återfört en 2-dagars.

• Anniemh
    pajas77 skrev 2015-12-07 13:03:02 följande:

Jag har haft värk i mage/rygg ända sen isättningsdagen och igår på ruvardag 9 fick jag ett plus :)
  • pajas77
    Anniemh skrev 2015-12-11 06:36:53 följande:
    Jag har haft värk i mage/rygg ända sen isättningsdagen och igår på ruvardag 9 fick jag ett plus :)
    Cool supergrattis till dig :) hoppas här med på ett plus . ruvardag 6 idag , väntar med att testa ett tag till . molvärk hela tiden i magen ,tydligen lutinus som man får dessa biverkningar av , för jag har en jävla huvudvärk.ochså. men va roligt för dig er . lycka till och hoppas allt går vägen :)
  • mandy87
    Velveteen skrev 2015-11-26 19:20:15 följande:

Hej!

Hur många är ni i tråden som startade i augusti/september som nu är ruvare?

Jag började med sprutor i slutet på september gjorde äggplock den 6/10 och återföring den 8/10. Plussade den 21/10. Är nu i vecka 11+5.

Känns helt underbart då vi bara fick ett befruktat ägg.

Börjar dock misstänka att jag börjar få foglossning. Har inte så ont ännu och jag hoppas att det inte blir värre :)
  • pajas77

tre positiva gravtest idag på testdagen för mig , fattar knappt att det är sant

Svar på tråden Fler som startar IVF Augusti-September?