• Mithi

Namn som utmärker sig på grund av...

Det finns många människor som bär samma namn. Men hur ofta händer det att alla personer man träffar med det namnet är extremt genomsnälla?

Finns det något namn som utmärker sig rejält för dig i den bemärkelsen? Det vill säga att du endast stött på genomsnälla personer som bär ett visst namn? 

Jag har två såna namn. Felix och Julia. Alla killar med namnet Felix och alla tjejer med namnet Julia som jag har träffat hittills har varit extremt trevliga, omtänksamma, glada, söta och generösa. De har verkligen utmärkt sig som snälla personer och därför förknippar jag dessa två namn med bra personer.

Har du något sådant namn? Eller motsatsen - dvs att alla du stött på med ett visst namn har varit otrevliga, elaka, sura, etc.? 

• Svar på tråden Namn som utmärker sig på grund av...
  • fluu

Robin - mobbare.
    Eskil - snällaste snälla.
    Jonatan - snälla och mjuka.
    Emma, Linnea, Therese - elaka, dramaqueens, mobbare.
    Jonna - blåsta, elaka.
    Emanuel - smarta, högpresterande.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Mithi
    fluu skrev 2015-06-10 16:44:14 följande:

Robin - mobbare.
    Eskil - snällaste snälla.
    Jonatan - snälla och mjuka.
    Emma, Linnea, Therese - elaka, dramaqueens, mobbare.
    Jonna - blåsta, elaka.
    Emanuel - smarta, högpresterande.

Lustigt när du nämner det. Jag hade en Robin i min klass på mellanstadiet och två Robin i min klass på högstadiet. Alla tre var mobbare, idioter och slogs.

Någon Eskil har jag aldrig träffat på. Jonatan, Emma, Linnea, Therese och Emanuel har jag träffat blandade personligheter hos. Jonna är för mig dryga, elaka och osmarta tjejer Flört
  • fluu
    Mithi skrev 2015-06-10 17:45:11 följande:
    Lustigt när du nämner det. Jag hade en Robin i min klass på mellanstadiet och två Robin i min klass på högstadiet. Alla tre var mobbare, idioter och slogs.

Någon Eskil har jag aldrig träffat på. Jonatan, Emma, Linnea, Therese och Emanuel har jag träffat blandade personligheter hos. Jonna är för mig dryga, elaka och osmarta tjejer Flört
    Jag har hört fler som tycker illa om "Robins". Det sätter sig ju lätt det där, det är synd på namn som annars är fina(inte just Robin dock heh ).
  • annieh897

Jag har varit lite småförälskad i två Alexander och en Alex, så måste vara nåt speciellt med det namnet ;) Har känt ytterligare två Alexander som varit trevliga. Däremot har alla Alexandra som jag träffat varit antingen korkade eller elaka.

• Mithi
    annieh897 skrev 2015-06-10 18:22:10 följande:

Jag har varit lite småförälskad i två Alexander och en Alex, så måste vara nåt speciellt med det namnet ;) Har känt ytterligare två Alexander som varit trevliga. Däremot har alla Alexandra som jag träffat varit antingen korkade eller elaka.

De Alexander jag har träffat har varit snälla, men jag har inte träffat så många med namnet att jag kan säga att namnet sticker ut för mig :) Jag har träffat två tjejer vid namnet Alexandra. Båda har varit snälla och gulliga  
  • fluu
    annieh897 skrev 2015-06-10 18:22:10 följande:
    Alexandra håller jag med om. Nästa alla Alexandror jag stött på har det varit något "fel" på. Flera  Alexanders har varit råsnygga
  • mammalovis

I skolan brukar man skämtsamt prata om y-barnen, d v s Conny, Ronny, Jonny som mer busiga. Om det stämmer ska jag låta vara osagt, då de tillhör en annan generation.

Svar på tråden Namn som utmärker sig på grund av...