• Tickurila

    Smärta i urinröret

    Jag är en 25 årig tjej som, sedan ca 3 år tillbaka har haft otroliga problem med, vad jag trodde var, urinvägsinfektioner. Jag hade urinvägsinfektion väldigt ofta som barn och känner därför igen symtomen. Det som gör mig förvirrad är att svedan och smärtan pågår oavbrutet, och försvinner bara under tiden jag kissar. Borde det inte vara tvärtom? Jag försöker kissa så ofta jag kan eftersom det bara är just då som smärtorna försvinner för en stund. 

    Jag trodde att detta berodde på att jag ibland inte kissade direkt efter samlag, och att det på så vis kom in bakterier i urinröret, så efter det har jag varit väldigt noga med att både kissa och noga tvätta rent efter samlag, men problemet kvarstår. 


    Smärtan kommer krypandes och varar som värst i ca 5 timmar. Det kommer och går från dag till dag och vecka till vecka och kan uppstå när som helst (alltså inte nödvändigtvis efter samlag). Just nu har det kommit varannan dag i ca 10 dagar. Jag har varit hos Hälsocentralen tre gånger under dessa 3 år, men har blivit hemskickad efter att de, efter min förklaring på symtom, gjort bedömningen att det rör sig om urinvägsinfektion  utan att gjort någon undersökning. 


    Vad kan det röra sig om? Och OM det skulle vara en helt vanlig urinvägsinfektion, vad kan jag göra för att slippa drabbas så otroligt ofta?


    Ska tilläga att jag har testat mig för de vanligaste könssjukdommarna redan.


    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Smärta i urinröret
Svar på tråden Smärta i urinröret