• Nidingbane

Lagar som berör invandrare och flyktingar i Sverige

Jag hittade intressant sida där alla lagar som gäller invandrare och flyktingar finns samlade och som jag såhär bara kände att jag ville visa och tillkännagiva. Själv kunde jag inte drömma om att det fanns så mycket lagar som berör invandrare och flyktingar i Sverige.

• Svar på tråden Lagar som berör invandrare och flyktingar i Sverige
  • Nidingbane
    Nidingbane skrev 2015-06-11 23:54:14 följande:

Jag hittade intressant sida där alla lagar som gäller invandrare och flyktingar finns samlade och som jag såhär bara kände att jag ville visa och tillkännagiva. Själv kunde jag inte drömma om att det fanns så mycket lagar som berör invandrare och flyktingar i Sverige.

Glömde länken!
    http://www.immi.se/lagar/#asyl
  • Anonym (Plrrbt)

För det första så var sidan från 2009 så det har nog ändrats och tillkommit en del, för det andra gäller många av dessa lagar och förordningar alla medborgare inte bara invandrare och flyktingar. För det tredje tänker jag att det verkar vara nyttigt för dig att se hur lagar och förordningar är uppbyggda om du tycker det där är "många".

• Nidingbane
    Anonym (Plrrbt) skrev 2015-06-12 08:06:16 följande:

För det första så var sidan från 2009 så det har nog ändrats och tillkommit en del, för det andra gäller många av dessa lagar och förordningar alla medborgare inte bara invandrare och flyktingar. För det tredje tänker jag att det verkar vara nyttigt för dig att se hur lagar och förordningar är uppbyggda om du tycker det där är "många".

Hm, du kan inte föreställa dig att jag ville något gott då jag ville delge detta? För  jag tror att det kan vara många här som inte känner till detta efter hur man debatterar. Att detta med invandrare flyktingar ska ha blivit så infekterat med en sådan misstänksamhet tycker jag nästan är lite sjukligt.Skrikandes
  • Anonym (Plrrbt)

Fast du skriver att du tycker att det där är många lagar (och förordningar). Det är ju visserligen en subjektiv uppfattning, men nej, det är inte så mkt. Vi kan titta på antalet lagar och förordningar som reglerar offentlig förvaltning, tex. Då kan vi prata om mycket. Eller hälso- och sjukvården.

Sen tänkte jag att för den som läser väldigt snabbt är det bra att påpeka att sidan inte uppdaterats sedan 2009.

Svar på tråden Lagar som berör invandrare och flyktingar i Sverige