Har jag rätten att anmäla vandrarhemmet eller ar jag bara varit en idiot som får skylla mig själv?
Arg, upprörd, ledsen, besviken och känner mig som en fåne!
Jag hade ingenstans att ta vägen. Absolut ingenstans att ta vägen. Jag kontaktade socialtjänsten och de sa att jag kunde besöka de återigen nästa vecka. Och de skulle hjälpa mig.
Jag stötte på ett vandrarhem och betalade för en hel vecka. Då socialen skulle ju ändå hjälpa mig med något boende eller liknade.
Jag såg mina pengar, och det vart alldeles för dyrt. Men nåväl, jag hyrde rym i alla fall.
Men det räckte bara över en natt och jag lyckades hitta någon annanstans att ta vägen. Så jag skrev ut mig.
De sa att de inte kunde ge tillbaks mina pengar i kontanter. Men om jag gav de mina bankontouppgifter så kunde de överföra.
Det gick ett dygn och jag kontaktade de, tackade för gästvänligheten och frågade om mina pengar.
De sa att de försöker. Jag höll på att skriva tillbaks till de återigen efter en dygn, men det kändes som om jag skulle vara alldeles för på. Så för att undvika att vara fräck. Väntade jag några dagar. Nu har det gått alldeles för lång tid, och jag har fortfarande inte fått mina pengar.
Jag skickade ett nytt mail alldeles nyligen.
Jag funderar . . Om jag inte får mina pengar snart, så kanske jag skulle kunna varna de om att jag kontaktar polisen nästa gång.
Men jag kom också på. Kanske polisen inte kan hjälpa mig, då jag får skylla mig själv och de har rätt till mina pengar. Eller hur ser det ut?
Jag sov trots allt för bara en natt. Och de utlovade om att ge tillbaks mina pengar.
Vad skall jag göra? :(
Jag känner mig både arg på de och arg på mig själv. Känner mig som en naiv-idiot.
Kan jag anmäla?
Om jag ''hotar' de med att kontakta polisen, skulle de då kunna anmäla mig för olaga hot, eller liknade på grund av det? Det kanske räknas som om att jag provocerar de?
Tack på förhand!
:(