• anonymtjej1

Vad tusan gör ni om dagarna? Ni med småbarn??

Seriöst, vad gör ni hela dagarna? Ni som är hemma med småbarn.

Mitt barn är 1 år och kryper bara men ställer sig upp mot möbler än så länge. Vi har nyss flyttat ut på landet och det är bara min sambo som har körkort men han är iväg och jobbar mycket (håller dock på att ta körkort men ska införskaffa mig en cykel så länge så man kan komma till öppna förskolan tex) .

Jag tvättar varannan dag och storstädar 1 gång i veckan men plockar undan o dammsuger lite varje dag. Men vad gör man mer? Lagar mat går jätte snabbt. Vi är sjukt uttråkade exakt varje dag , jag o dottern. Vi är kanske ute o går 1 timme per dag. Jag är inte så jätte lekfull av mig men vill verkligen veta vad ni hittar på om dagarna?? Behöver många tips

• Svar på tråden Vad tusan gör ni om dagarna? Ni med småbarn??
  • Anonym (..)

Jag var med i föräldragrupp, gick på babyrytmik och öppna förskolan med min äldsta när hon var liten.

• helene 355

leker mest, i lekpark, hemma, kladdar med färg, sjunger sånger/ramsor, busar, bygger kojor, i den åldern så toatränade jag sonen och han tyckte om att träna att försöka gå där just innan ett. träffade kompisar eller var ute på långa promenader eller jag jobbade i gården och han satt på en filt i skuggan bredvid eller kröp omkring sommartid.

• Erizajo

Ser på tv serier på dvd, läser, myser med barnet, åker på ärenden och bara njuter! Sover ibland på dagarna också skitskönt :)

• En blå giraff

Jag brukade träffa en kompis som åxå var mammaledig, iaf någon dag per vecka. Brukade också baka och laga storkok på mat. Läsa böcker, kolla på tv och dator om barnet sov. Promenera. Hälsa på släktingar. Men ja, det kan vara väldigt långsamt att vara mammaledig. Speciellt om man bor på landet och inte har körkort förstår jag det.

• En PantherTant

Utan körkort skulle jag nog tycka det var besvärligt. Är mycket borta hemifrån (shoppar, fynda retro på loppisar, storasyskonens aktiviteter, utflykter, ärenden o.s.v)

Men är jag hemma så brukar jag träna (har eget gym på vinden), motionera, sköta kaninen / marsvinet /katterna, jobba i trädgården, planera husrenovering / sommarhusbygget, jobba någon timme, läsa tidningar, surfa, baka något. Aldrig ännu lyckats få så tråkigt att hela huset varit städat eller tvättkorgarna tomma

• Anonym (Tjock)

Sätt o åt en massa så jag gick upp nästan 30 kg i vikt.

Inget att rekommendera, blev en riktig tjockis :(

• c4trin

Jag leker med sonen, är ute i trädgården eller går till lekplatsen med honom. Har en del mammagrupper och vänner med småbarn som vi träffar någon dag i veckan.

Nu på sommaren finns det ju massor att göra, beroende på var man bor. Stranden, parker, leka på olika lekplatser, picknick i gräset osv. :)

N 140128
  • Elsis

Hyror bor ni? Kanske barnet kan få en sandlåda? Och nu när det är varmare är det ju kul med badbassäng. Nät mitt äldsta barn var i den åldern läste vi, lekte tillsammans tex byggde med klossar, "lagade mat" och matade dockor/nallar. Barn i den åldern är ju ofta rätt nöja med att bara hänga med på det vi gör. Baka, odla något, måla eller prova något du tycker verkar kul.

Svar på tråden Vad tusan gör ni om dagarna? Ni med småbarn??