• Anonym (Hallonglass)

Transexuell man

Hej!

För att förklara min situation lite kort: Jag är gift med en man som nyligen kommit ut för sig själv och mig att han troligen är transexuell. Han står i kö för att få komma till sjukhuset och påbörja en utredning. Jag älskar honom och har valt att göra denna resa tillsammans och känner verkligen inte annorlunda fastän jag förstår att det här kan komma bli en jobbig resa vi ska börja på. 

Men det är inte allt vi har försökt få barn under 2 år men det har inte hänt något så nu i samma veva så väntar vi också på en remiss för IVF. Ska man säga något till läkarna om transsexualiteten? Kan det förstöra/gynna?

Jag har så många frågor och skulle vilja få kontakt med någon som varit i samma situation eller vet någonting om detta. Skulle vara skönt att bolla med någon och prata av mig..

Kram

• Svar på tråden Transexuell man
  • Anonym (Svår sits)

Jag vet inte svaret runt reglerna. Men.. Är det klokt att gå genom 2 sådana svåra processer samtidigt? Tycker nog ni borde gå till en kurator några gånger innan ni väljer vad ni ska göra och när. Lycka till

• Anonym (Hallonglass)
    Anonym (Svår sits) skrev 2015-06-14 22:44:33 följande:

Jag vet inte svaret runt reglerna. Men.. Är det klokt att gå genom 2 sådana svåra processer samtidigt? Tycker nog ni borde gå till en kurator några gånger innan ni väljer vad ni ska göra och när. Lycka till

Förstår vad du menar, men samtidigt känns det svårt att pausa en situationerna. Han trivs inte i sin kropp och behöver hjälp med det och känns som en viktigt sak att ta tag i men samtidigt så har vi fått vänta 2 år med barn och om han byter kön så kommer det ta flera år till innan det blir aktuellt...
Svar på tråden Transexuell man