Eskil eller Oscar
Vi kan inte bestämma oss för namn till vår andre tvillingpojke.
Brorsan heter Arvid, men vi vet inte om vi ska ta Eskil eller Oscar till tvåan. Vad tycker ni?
Vi kan inte bestämma oss för namn till vår andre tvillingpojke.
Brorsan heter Arvid, men vi vet inte om vi ska ta Eskil eller Oscar till tvåan. Vad tycker ni?
Båda är vackra och bra på alla sätt, men jag gillar Eskil lite mer. Det är dels mindre uttjatat och dels låter det så snällt och vackert. Dessutom nordiskt precis som Arvid.
Eskil, tycker jag.
Om jag tvunget måste välja mellan dem blir det Oskar, Eskil låter så stelt o hårt. Är ni öppna för nya namn så passar Arvid o Vidar superbra ihop!
Jag älskar Eskil så det får min röst! :)
Eskil är superfint och passar bäst ihop med Arvid.
Jag tycker att Eskil är finast av de två, och passar dessutom bäst ihop med Arvid.
Eskil röstar jag på, främst för att Oscar är så pass uttjatat.
Jag ratar totalt förslaget Vidar som kommit upp i tråden.
Det är ju i princip samma namn, man vill väl va en egen person.
Vi har en liten Eskil, utmärkt namn tycker jag! Konstigt egentligen att det inte är vanligare när det varit inne ett tag nu med lite äldre "gubbnamm", men det fanns nog inte ens på topp 100 när han föddes.
Sen heter hans kompis Arvid, och de namnen passar fint ihop!
Arvid och Eskil låter superfint ihop :) jag själv har kusiner som heter Alvin och Eskil, väldigt fint tillsammans!
Tycker att Oscar är strået vassare men båda funkar bra.
Båda är fina och bra namn men jag la min röst på Oscar, föredrar dock stavningen med k.
Min första tanke va Eskil, men när jag sen såg att det var en brorsa till Arvid så ändrade jag mig!
Röstar för Oskar, det passar enligt mig bättre med Arvid.
Tack för alla bra synpunkter! Det blev till slut en Eskil-kändes rätt när vi skulle bestämma oss, klingar fint i mina öron och är nordiskt som syskonens namn Tyra och så Arvid då. (Gillar dock Oscar jättemycket så fortfarande kan jag känna viss tvekan, men det ger sig säkert med tiden)
Utmärkt val, tycker jag!