• Anonym (ts)

Roligt att Madeleine valde Danderyd

Jag tycker det är kul att prinsessan Madeleine valde att föda på Danderyd. Inte på KS som väl ses lite som officiellt kungligt sjukhus (Victoria födde där) och inte Sophia som ju spekulerats i, bara för att det ska vara fint.

Har själv fött två barn på Danderyd och var jättenöjd med dem.

• Svar på tråden Roligt att Madeleine valde Danderyd
  • Anonym (AR)
    Anonym (Suck) skrev 2015-06-15 19:00:27 följande:

Är du dum eller? Det är ett uttryck. Att dom fjäskade som satan för henne och gav henne sån specialbehandling ingen annan "dödlig" får.

Slicka fötter har jag hört talas om men aldrig skicka fötter, man lär sig något nytt varje dag sa den dumma.
  • Anonym (AR)
    Anonym (Suck) skrev 2015-06-15 19:00:27 följande:

Är du dum eller? Det är ett uttryck. Att dom fjäskade som satan för henne och gav henne sån specialbehandling ingen annan "dödlig" får.

Slicka fötter har jag hört talas om men aldrig skicka fötter, man lär sig något nytt varje dag sa den dumma.
  • Anonym (Jaså)
    Anonym (Suck) skrev 2015-06-15 19:07:19 följande:
    Läs nyheterna det står där.
    Pissig retorik.
  • Anonym (Jaså)
    Anonym (Suck) skrev 2015-06-15 19:07:19 följande:
    Läs nyheterna det står där.
    Pissig retorik.
  • Anonym (Suck)

Ja bara det att bm förberett sig i MÅNADER inför denna födsel visar väl att man får bättre vård som kunglighet? Tror ni prinsessan blir runt skickad i brist på plats? Tror ni hon får sin BM utbytt i mitten av förlossningen? Tror ni på allvar att hon får ligga ensam i ett rum och vänta nedbar BM hjälper en annan födande mamma. Tror ni hon fick dela rum på BB med ett annat par med bebis? Tror ni ens hon fick ligga på samma avdelning som andra "vanliga" människor? Svar NEJ!! Hon blev specialbehandlad från början till slut.

• Anonym (Jaa)

Tyck vad ni vill angående monarkin. Saken är att alla sorters "kändisar" är såklart mer utsatta än vi "vanliga". Klart de behöver och ska få annan behandling med tanke på alla galningar därute.

• Anonym (Suck)
    Anonym (Jaa) skrev 2015-06-15 21:31:54 följande:

Tyck vad ni vill angående monarkin. Saken är att alla sorters "kändisar" är såklart mer utsatta än vi "vanliga". Klart de behöver och ska få annan behandling med tanke på alla galningar därute.

Ja du tycker det är självklart att dom ska ha bättre vård mer förmåner och bättre utbildad personal. Såklart.
  • Anonym (ts)
    Anonym (Suck) skrev 2015-06-15 21:26:28 följande:

Ja bara det att bm förberett sig i MÅNADER inför denna födsel visar väl att man får bättre vård som kunglighet? Tror ni prinsessan blir runt skickad i brist på plats? Tror ni hon får sin BM utbytt i mitten av förlossningen? Tror ni på allvar att hon får ligga ensam i ett rum och vänta nedbar BM hjälper en annan födande mamma. Tror ni hon fick dela rum på BB med ett annat par med bebis? Tror ni ens hon fick ligga på samma avdelning som andra "vanliga" människor? Svar NEJ!! Hon blev specialbehandlad från början till slut.

Fast ingen (vad jag vet) delar rum med annan mamma på Danderyds så där är ingen specialbehandling.

Jag antar att inte en bm skulle kunna jobba 24 h i sträck om förlossningen drog ut på tiden. Så någon form av reservplan måste de haft personalmässigt.

• Anonym (LOL)
    Anonym (Jaså) skrev 2015-06-15 19:04:42 följande:
    Som vad? Vilken specialbehandling?
    Hon slapp nog att krysta, och naturligtvis behövde hon inte bli sydd. Allt för en prinsessa Flört
  • Anonym (Suck)
    Anonym (LOL) skrev 2015-06-15 23:21:02 följande:
    Hon slapp nog att krysta, och naturligtvis behövde hon inte bli sydd. Allt för en prinsessa Flört
    Vad larvig du är. Men tror du alltså på allvar att hon fick samma vård som andra födande kvinnor? Klart som korvspad att hon fick specialbehandling. Hon blev ju knappast runtskickad i brist på plats i alla fall.
    Även om det hade varit världens baby boom och alla andra som skulle föda barn fick en plats på nåder eller kanske få föda barn i en städskrubb. Så hade hade dom ÄNDÅ sett till att hon fick första plats och bästa vården.
  • Anonym (LOL)
    Anonym (Suck) skrev 2015-06-16 10:14:10 följande:
    Vad larvig du är. Men tror du alltså på allvar att hon fick samma vård som andra födande kvinnor? Klart som korvspad att hon fick specialbehandling. Hon blev ju knappast runtskickad i brist på plats i alla fall.
    Även om det hade varit världens baby boom och alla andra som skulle föda barn fick en plats på nåder eller kanske få föda barn i en städskrubb. Så hade hade dom ÄNDÅ sett till att hon fick första plats och bästa vården.
    Får man inte skoja?

Var har jag skrivit om hur Madelaine blev behandlad när hon födde? Jag har inte kommenterat det, jag bara skojade lite. Ta det som ett skämt, inte ett seriöst inlägg i debatten.
  • telly

Klart att en kunglig födsel ska prioriteras. Det är mer viktigt att prinsen överlever och mår bra, än att Liam och Saga i rummen intill gör det. Det är den krassa verkligheten. Prinsessan får heller inte skadas eller dö eftersom hon är en del av tronföljden som vi måste skydda.

• Anonym (LOL)
    telly skrev 2015-06-18 15:26:40 följande:

Klart att en kunglig födsel ska prioriteras. Det är mer viktigt att prinsen överlever och mår bra, än att Liam och Saga i rummen intill gör det. Det är den krassa verkligheten. Prinsessan får heller inte skadas eller dö eftersom hon är en del av tronföljden som vi måste skydda.

Fast jag tror inte att de gör skillnad på barnen när det gäller den rena sjukvården, naturligtvis försöker de rädda alla barn som får komplikationer.
  • telly
    Anonym (LOL) skrev 2015-06-18 17:56:23 följande:

Fast jag tror inte att de gör skillnad på barnen när det gäller den rena sjukvården, naturligtvis försöker de rädda alla barn som får komplikationer.

Ja, givetvis.
Svar på tråden Roligt att Madeleine valde Danderyd