Retroatktiv föräldrapenning.
Jag har ny lön sedan 1/4 och igår då jag gjorde föräldrapenning för aug,sep och okt ändrade jag årslönen.
Men för att få retroaktivt från april hur gör jag då? Går det på automatik eller måste jag ansöka om det?
Jag har ny lön sedan 1/4 och igår då jag gjorde föräldrapenning för aug,sep och okt ändrade jag årslönen.
Men för att få retroaktivt från april hur gör jag då? Går det på automatik eller måste jag ansöka om det?
Hej
Ändring av SGI kan generellt endast göras om du har ett pågående ärende med föräldrapenning. Ändringen kan tidigast göras från det datum avtalet undertecknades mellan parterna eller från den månad då den nya lönen började utbetalas löpande.
Ändring av SGI I pågående ärende görs vanligen via Mina Sidor, Mina Tjänster, Övrigt, Anmäla ändrad inkomst eller via en ny ansökan.
Här på familjeliv kan jag inte svara på vad som kommer att hända I just ditt fall.
Önskar du närmare besked I ditt ärende behöver du ringa Kundcenter på telefon 0771 524 524. Vi har öppet måndag-fredag 08.00--16.00.