Min fru utpressar mig men stämning av skilsmässan och ensam vårdnad, vad göras?
Hej
Min fru och jag har varit separerade sedan 3 år, vi har försökt några gånger men det har inte gått, vi älskar varandra men det har inte fungera. Vi är helt enkelt inte gjorda för varandra. Vi bor i separata boende. och bodelningen är gjort.
Vi kom överens om att vi skulle skicka en gemensam ansökan om skilsmässan i octuber eftersom vid den här tidpunkter går den per automatik utan betänkningstid.
Nu är fallet att jag tröttnade på ensamheten och började träffa en ny tjej som jag i helgen hälsade på. Min fru har tagit redan på det, hon vet namn och adressen där jag har varit, jag tror hon spårar mig via GPS eller på någon annan underligt sett.
Hon blev rasande, hon så att hon ville skicka skilsmässan (den gemensamma) på en gång, hon vad mig om att betala häften vilken jag gjorde, hon sa att hon skulle komma hit för att signera och lägga på posten, men idag kl,5 på morgon berättade hon via sms att hon skickade igår en stämning om skilsmässan där hon yrkar på ensam vårdnad pga av jag är sjuk av asperger och tvångstankar (Jag lider att båda) och påstår att jag har misshandlat henne både fysisk och psykisk och att jag blir arg på min barn, etc. Visst har vi bråkat men jag har aldrig misshandlat henne fysisk det som har hänt är att vi har skrikit mot varandra.
Det känns väldigt tung, Jag mår otroligt dålig, jag har gått på terapi i nästan 3 år på grund av jag har svår att vänja mig till nya situation (asperger) och att jag har svår att släppa taget på grund av mina tvångstankar. Vi bodde tillsammans i 17 år.
Vad ska jag göra? Om jag gå med på att ge vårdnaden kommer jag att framstå som skyldigt till hennes påstående, om jag inte går med kommer det att bli domstol och jag orkar knappas leva så hur ska jag orka med en som process för att inte tala om kostnader???
Är helt förkrossat.. snälla hjälp mig ??