• Svar på tråden Snaps!
  • Kreval
    idasmat skrev 2016-01-13 16:08:52 följande:

Jag gillar Dragon Bloods drinkar som dom har på faecebook

Fecebök. 
  • Flash Gordon
    idasmat skrev 2016-02-23 15:04:21 följande:
    Kan det inte bli midsommar snart då :D:D:D:D:D
    Nu är det inte många dagar kvar ...

.

Ren vodka är den trevligaste snapsen. Men det ska vara Russkij Standart eller likvärdig fin-vodka. 

Absolut inte Absolut och liknande "vitriolliknande kräkmedel", som Kapten Haddock säger.
  • Voluptuous Shalimar
    Flash Gordon skrev 2016-06-12 15:25:48 följande:
    Nu är det inte många dagar kvar ...

.

Ren vodka är den trevligaste snapsen. Men det ska vara Russkij Standart eller likvärdig fin-vodka. 

Absolut inte Absolut och liknande "vitriolliknande kräkmedel", som Kapten Haddock säger.
    Då ska du testa polsk vodka. Standart smakar som hembränt finkel i jämförelse (dock är den bättre än många andra, gillar också RS). 
  • Flash Gordon
    Voluptuous Shalimar skrev 2016-06-12 17:56:12 följande:
    Då ska du testa polsk vodka. Standart smakar som hembränt finkel i jämförelse (dock är den bättre än många andra, gillar också RS). 
    Finns ju många sorters polsk vodka så tips?
  • Voluptuous Shalimar
    Flash Gordon skrev 2016-06-12 20:43:08 följande:
    Finns ju många sorters polsk vodka så tips?
    Jo jag tänkte det när jag skrivit inlägget Tyst jag TROR den hette Sobijesky eller liknande.
  • Voluptuous Shalimar

Sen är hemgjord Slivovic det bästa som finns när det kommer till snaps. Ren, god, ingen baksmälla. Juggarna vet hur man gör sprit!

(är jugge själv så kan vara något partisk )

• Marten
    Voluptuous Shalimar skrev 2016-06-12 21:17:31 följande:

Sen är hemgjord Slivovic det bästa som finns när det kommer till snaps. Ren, god, ingen baksmälla. Juggarna vet hur man gör sprit!

(är jugge själv så kan vara något partisk )

Om man skall tro rumänerna så är deras version av slivovic bra för allt från öronvärk till infertilitet. När jag jobbade i Bukarest var det stående rådet från kollegor att "ta en liten" eller "badda där du har ont". Så ont som det smakar måste det vara bra men som snaps måste man nog vara uppväxt med det för att älska det ( som surströmming). Men det är ju den rumänska versionen såklart....
  • Voluptuous Shalimar
    Marten skrev 2016-06-16 12:38:31 följande:
    Om man skall tro rumänerna så är deras version av slivovic bra för allt från öronvärk till infertilitet. När jag jobbade i Bukarest var det stående rådet från kollegor att "ta en liten" eller "badda där du har ont". Så ont som det smakar måste det vara bra men som snaps måste man nog vara uppväxt med det för att älska det ( som surströmming). Men det är ju den rumänska versionen såklart....
    Japp, Palinka. Men Sliva är godare. Min farbrors är den godaste. 
Svar på tråden Snaps!