• Yogini

Gravd? Många tankar och frågor!

Hej. Jag skulle gärna få lite svar på mina frågor om graviditet och PCO, och mycket mer.
    Jag har 25 år och jag och min pojkvän försöker bli gravida, vi har bara under de senaste månaderna verkligen försökt aktivt. Min första fråga lyder så här: Min gynekolog såg på ett vaginalt ultraljud att jag hade pärlbansformade ägg i mina äggstockar, och jag har sedan jag slutade med p-piller för några år sedan haft väldigt oregelbunden och gles mens med långa uppehåll. plus att jag fick dålig hy efter jag slutade. Dock har min hy blivit bättre efter ett tag och mina blodprover tyder inte på några konstiga horminnivåer, kan jag ändå ha pco då?

Min gynekolog ville skriva ut p-piller som "medicin" för min pco, men jag vill inte ta dem eftersom jag har en känsla av att det är alla hormoner som gör att min kropp spökar. Jag sökte mig i stället till naturläkemedel som hjälpt mig mycket bättre. Bland annat så använder jag ProgreterAll kräm som gjort att jag fått regelbunda blödningar, tyvärr tror jag inte att jag haft ägglossning då min mens varit tunn och jag har inte direkt känt av den.

Jag hade räknat att min blödning skulle ha kommit i torsdags (den 11/6), vild gissning då jag egentligen inte har regelbunden mens som jag tidigare nämnt. Men på Tisdagen den 9/6 märkte jag av humörsvängningar, typisk ÄL flytning som såg ut som rå äggvita. Sedan dess har mitt humör åkt upp och ner (mest neråt), mina bröst har växt, kliar lite och sticker lite, mild värk i nedre delen av magen och dålig aptit (kanske inget nytt). Någon blödning har jag inte sett av. Någon som haft samma symtom? När kan man testa när jag inte har någon aning om ÄL eller BM?

Väldigt lång text, men jag har så mycket funderingar. Någon vänlig och kunnig själ som har några ideer eller tankar om detta?

PCO,Graviditet,ÄL,BM, testa
  • Svar på tråden Gravd? Många tankar och frågor!
  • Anonym (Ä)

Köp ägglossningstest och prova. Själv ägglossar jag kring cykeldag 18-19 med hjälp av pergotime. (har själv PCOS)

Svar på tråden Gravd? Många tankar och frågor!