• Anonym (Ja)

Är det mest "white trash"-människor som stödjer SD?

Jag har i alla fall fått den uppfattningen.

Lågutbildade, dåliga på att debattera, svär mycket, tar allt personligt, har svårt för kritik överhuvudtaget, gnäller och beter sig som bebisar, kort sagt.

Vad är era erfarenheter av dessa personer?

• Svar på tråden Är det mest "white trash"-människor som stödjer SD?
  • FDFMGA
    Anonym (fundersam) skrev 2015-07-10 10:09:37 följande:
    Jag håller med dig om att Miljöpartiet har betydligt större inflytande än SD lika gäller V. 

di.se
    www.di.se/artiklar/2015/7/9/ledare-m-bor-visa-ledarskap-i-migrationsfragan/

Moderaternas egen kommentar till undersökningen är att de behöver bli bättre på integration och migration. Det är en riktig analys. En Novusmätning från slutet av juni visar att fler än åtta av tio svenskar tycker att politikerna inte tar invandringsfrågan på tillräckligt stort allvar. Sverige har det mest omfattande flyktingmottagandet i hela EU och OECD. Enligt Migrationsverkets prognos kommer antalet som söker sig till Sverige vara stort under år framöver. Redan i dag rapporteras det om protester på landets förläggningar mot mottagande som endast.

Den rödgröna regeringen är förlamad av beröringsskräck inför flyktingfrågan. Statsminister Stefan Löfven har abdikerat från ansvaret. Den socialdemokratiska partikongressen valde i våras symptomatiskt bort migration som en punkt på dagordningen. Miljöpartiet lever i ett parallellt universum där ekonomiska resurser är oändliga.

Sverige står inför, eller snarare mitt i, gigantiska utmaningar på integrationsområdet som landet är illa rustat för. Hur länge flyktingmottagandet på dagens nivåer ska finansieras är en oundviklig fråga. Är det med mindre välfärd eller högre skatter? Hur ska ekvationen ska gå ihop? Sverige har brist på lärare, vårdpersonal och socialarbetare. Bostadsbristen är skriande. När befolkningen plötsligt växer ökar trycket på välfärden ytterligare. Det tar år att lösa flaskhalsarna, även om staten skjuter till pengar.

Majoriteten av flyktingarna är inte högutbildade samtidigt som Sverige har lägst andel okvalificerade arbeten att erbjuda i hela EU. Det innebär att utgifterna för försörjningsstöd ökar i kommunernas budgetar. Utrikes födda är kraftigt överrepresenterade bland långtidsarbetslösa och bland dem som är långvarigt beroende av försörjningsstöd. Det är tyvärr naivt att tro att situationen kan lösas kortsiktigt genom förändrad arbetsrätt och lägre löner.

Jag tror du glömde att ta med den sekvens där DI poängterar att det är hög tid att lyssna på Gunnar Hökmark och hans "Det är dags att diskutera det nya Sverige utan att låta de främlingsfientliga förgifta debatten och utan att låta den naiva idealismen blockera den".

Självklart ska man kunna diskutera invandringens för- och nackdelar och vad den innebär på kort och på längre sikt för Sverige. Men som Hökmark betonar, det måste göras utan att de främlingsfientliga tillåts förgifta debatten.

Decemberöverenskommelsen är ju en förutsättning för detta i och med att den innebär att SD inte får något inflytande. Nästa steg är en mångfacetterad debatt, gärna hård, mellan de anständiga partierna.

Hökmark har helt rätt i den frågan, man kan inte tillåta SD att förgifta invandringsdebatten hur länge som helst.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Jörmundgand skrev 2015-07-10 10:24:04 följande:
    Ja tjata på du stenkastarn . Eftersom du gärna kladdar alla SD politikers åsikter på mig får jag väl tillskriva dig 7 klöverns. Nej gå och se efter om du ser några chemtrails vetja eller har du något annat ingångsvärde idag? Ha ha ha
    Fredag hela veckan lång - och du börjar tidigt i dagSkrattande
  • Jörmundgand
    FDFMGA skrev 2015-07-10 10:40:30 följande:

Fredag hela veckan lång - och du börjar tidigt i dag

Tidigt? Är det ditt ingångsvärde? Ha ha. Men allvarligt. Vad röstar du på i nästa val?
  • FDFMGA
    Jörmundgand skrev 2015-07-10 10:52:43 följande:

Tidigt? Är det ditt ingångsvärde? Ha ha. Men allvarligt. Vad röstar du på i nästa val?
    Jepp. Min erfarenhet är att Suffering brukar vara som mest i gasen nattetid - och tro mig det är inte natt än på länge.

Jag röstar alltid på Sjuklövern, visste du inte detSkrattande
  • Rutgers
    Anonym (hejsan) skrev 2015-07-10 10:12:25 följande:

Ni som ar Sd anhangare, ar det okej for en muslimsk man eller nagan annan invandrare att rosta pa SD?

Öh ja? Man får rösta på precis vilket parti man vill. Dessutom behöver man aldrig uppge vilket man röster på heller. Om någon försöker tvinga dig att uppge skall du polisanmäla personen ifråga.

• Jörmundgand
    FDFMGA skrev 2015-07-10 11:03:13 följande:

Jepp. Min erfarenhet är att Suffering brukar vara som mest i gasen nattetid - och tro mig det är inte natt än på länge.

Jag röstar alltid på Sjuklövern, visste du inte det

Oh hemligt! Klart det är ju bra. Dock är det lite fegt? Tycker du inte det?
  • Anonym (J)
    Anonym (lögn) skrev 2015-07-10 08:19:28 följande:

Det är massinvandringen som är inhuman.

Tar man in några få till absurd kostnad så låter vi alla andra stå utan hjälp och samtidigt skadar vår förmåga att hjälpa när dom knappa resurser går till att göda några få hemma och reparera skador dom ställer till med.

Att massinvandring skulle vara human är den största lögnen vi har sett i Sverige i modern tid.

Det är även nått som folk börjar se med egna ögon.

Då får vi väl göra den human då i så fall. 
    Men jag håller inte med dig om att den är inhuman, inte på långa vägar lika inhuman som det sd vill göra eller alternativet. 
  • Anonym (J)
    Anonym (fundersam) skrev 2015-07-10 08:52:13 följande:
    Gör jag ett fel? 58% tycker invandringen är för stor i Sverige det är sanningen där är vi överens. Sedan av de 58% kan man plocka ut en viss % som tycker SD invandrarpolitik är bra. Sedan kan man plocka ut av de 58% som delvis tycker SD invandrarpolitik är bra. Sedan kan man plocka ut  en viss % som kan tänka sig rösta på SD som inte redan har gjort det.

SD har nu 18,7 så givetvis av de 58% så finns det en stor del som helt eller delvis håller med SD i deras invandrarpolitik.

Läs hela Demoskops undersökning i stället för att uttala dig, jag la in länk tidigare den är seriös och så nära sanningen man kan komma.
    Du gör ett felslut skrev jag, inte att du gör fel.
    Det är skillnad.
    Femtioåtta procent tycker att invandringen är för stor.
    Resten du skriver är spekulationer och spekulationer kan du inte dra några korrekta slutsatser ur.
    Alltså gör du ett felslut när du gör det. 
  • Anonym (lögn)
    Anonym (J) skrev 2015-07-10 12:07:29 följande:
    Då får vi väl göra den human då i så fall. 
    Men jag håller inte med dig om att den är inhuman, inte på långa vägar lika inhuman som det sd vill göra eller alternativet. 

Du missförstår, att låta hundratusentals komma hit och få en räkmacka serverat är inhumant för det innebär att flera miljoner ruttnar på plats som kunde ha stor nytta av resurser vi pumpar in i en minimal andel av dom här.

Samtidigt som det sargar landet och ger oss ännu mindre möjlighet.
    Så som det ser ut idag är vi inte ens i stånd att hjälpa oss själva, laga sprickor och gapande hål i välfärden för all energi går till den heliga kon och religion multikulturalism.

• Anonym (fundersam)
    Anonym (J) skrev 2015-07-10 12:09:28 följande:
    Du gör ett felslut skrev jag, inte att du gör fel.
    Det är skillnad.
    Femtioåtta procent tycker att invandringen är för stor.
    Resten du skriver är spekulationer och spekulationer kan du inte dra några korrekta slutsatser ur.
    Alltså gör du ett felslut när du gör det. 
    Gör jag ett felbeslut? det kan jag inte ha gjort då jag inte beslutat något. Med säkerhet så vet vi att SD fick 12,9 % i senaste valet, resten av alla röster och % är inte 100% säkra tills nästa val. Men att SD har ökat i % sedan senaste valet fram till dagens datum kan man nog med 100% säkerhet skriva. Vet inte vad du skriver? om jag ska vara ärlig.

Det är mycket lång tid fram till nästa val och mycket kan hända både på pluss sidan och minus sidan för SD samt de övriga partierna.

Men att de 58% som tycker invandringen är för stor så kan det finnas många som väljer att lägga sin röst på SD kanske mer än de 12,9% som röstade på SD i senaste valet.
  • Anonym (Anonym)
    Jörmundgand skrev 2015-07-10 14:02:48 följande:

Apropå topic så har ni lite läsning här:

samtiden.nu/18092/sahar-har-ar-sverigedemokrater/

Har sparat länken nu! Tack Jörmundgand.

Så TS, här har du svaret. Det sa jag ju. Alla är inte wt- folk. Men vissa är det säkert då jag tror att SD har väljare från alla skikt i samhället!
  • Anonym (Anders)
    Anonym (Anonym) skrev 2015-07-12 12:56:01 följande:

Så TS, här har du svaret. Det sa jag ju. Alla är inte wt- folk. Men vissa är det säkert då jag tror att SD har väljare från alla skikt i samhället!
    Nä det är klart att inte alla är wt-folk. Det är alldeles för enkel generalisering men jag tror personligen att det finns en stor överrepresentation av rasister med empatistörning.
  • nihka
    Anonym (Anonym) skrev 2015-07-12 12:56:01 följande:

Svaret?

En person som kåserar är i mina ögon en person som kåserar. Typ.
  • Utvandraren

Mest skåningar har jag fått indikationer på. Vilket inte är så konstigt i och med att de är halvdanskar. Ge tillbaka skåne till danskarna problem löst?

Svar på tråden Är det mest "white trash"-människor som stödjer SD?