• Thiornia91

kort livmodertapp plus liten bebis . vecka 27+5

hejsan kom precis hem från sjukhuset efter en vecka och 3 dagar. var inlagd eftersom min livmodertapp var endast 20 mm plus att min bebis bara väger snart 1 kilo. är mest orolig för att han ska komma tidigare. har blivit beådrad att ligga still. vilka har haft samma erfarenhet som mig och hur gick det? vill inte att han ska komma tidigt och vara för liten. tacksam för svar. och vad man kan göra för att hjälpa bebis att bli stor. p.s inga värkar har kommit bara lite press ner mot blygbenen.
    / en orolig mamma
  • Svar på tråden kort livmodertapp plus liten bebis . vecka 27+5
  • Min älskade dotter
    Thiornia91 skrev 2015-06-18 19:31:55 följande:

hejsan kom precis hem från sjukhuset efter en vecka och 3 dagar. var inlagd eftersom min livmodertapp var endast 20 mm plus att min bebis bara väger snart 1 kilo. är mest orolig för att han ska komma tidigare. har blivit beådrad att ligga still. vilka har haft samma erfarenhet som mig och hur gick det? vill inte att han ska komma tidigt och vara för liten. tacksam för svar. och vad man kan göra för att hjälpa bebis att bli stor. p.s inga värkar har kommit bara lite press ner mot blygbenen.
    / en orolig mamma

Hej! Förstår att du är orolig! Har inte varit med om exakt samma men fick en bebis var alldeles för liten för sin vecka. Vår dotter föddes i v33 o vägde knappt 900 gram. Detta pga dåliga flöden och de blev tvungna att ta ut henne.

Har du blivit beordrad vila - så är det det enda du ska och kan göra. Att hjälpa bebis att få upp vikten är tyvärr inget du kan påverka. Men kom ihåg att varje dag i magen är värdefull!
    Har alltså inga tips tyvärr men jag förstår verkligen din oro! Men sjukhuset kommer ha koll på dig nu!

Pma om du undrar nåt! Lycka till! Kram!
  • Thiornia91

Hej, tack fför svaret.. och ja man blir riktigt orolig. vill bara att han stannar i magen tills han kan komma ut till ett bra liv. man känner sig som att det är sitt fel. att man gjort ngt. 

Svar på tråden kort livmodertapp plus liten bebis . vecka 27+5