• Anonym (hop)

HUr länge gå runt med rester av graviditet?

Mitt foster dog i vecka 12, och jag gjorde en medicinsk "abort" med cytotec för en månad sedan. Eftersom jag vid tidigare missfall haft rester kvar som gjort att jag fått stor blödning och svimmat så fick jag komma in på extra vul, och där är rester igen. Jag får då methergin som inte har fungerat.

Gravtestet är ännu positivt och det finns något kvar i livmodern, men inte alarmerande mycket tydligen, dock rester.

De vill att vi väntar ytterligare ett par veckor för att se om det kommer ut. Då har jag väntat i 7 veckor med detta.

Jag tycker detta är otroligt påfrestande, och blöder nästan varje dag. Känner mig fortfarande gravid, även om det är mindre, känns som det aldrig är över.

• Svar på tråden HUr länge gå runt med rester av graviditet?
  • Anonym (hop)

Är alltså sju veckor sammanlagt sedan första cytotec ska jag tillägga.

• Anonym (hop)
    Tines skrev 2015-06-18 23:06:18 följande:

Varför får du ingen skrapning?

Det är detta jag undrar också, jag vill att allt är över. För mig är det ju pågående så länge som det sitter något kvar. :(

Läkaren sa att det var så lite (20 mm eller liknande) att vi väntar och ser om det kommer ut naturligt först, då de helst undviker skrapning.
  • Anonym (hop)

Hur länge fick ni vänta?
    Ingen?

Känns som de inte har tider...

Är rädd att börja blöda som sist.

• nalla1

Jag beklagar verkligen ditt missfall. När jag fick mitt första missfall blev jag skrapad samma dag, vid mitt andra dagen efter och vid mitt tredje efter två veckor.

Hoppas att du snart får en tid för skrapning.

• Anonym (hop)
    nalla1 skrev 2015-06-20 18:11:09 följande:

Jag beklagar verkligen ditt missfall. När jag fick mitt första missfall blev jag skrapad samma dag, vid mitt andra dagen efter och vid mitt tredje efter två veckor.

Hoppas att du snart får en tid för skrapning.

tack :(
    Okej, då låter 7 veckor länge..

De hade inte heller tider att boka in, utan sa att jag själv ska komma och söka akut om två veckor.

Tycker det känns väldigt konstigt.
  • önskan1000

Ser att tråden är gammal men hur gick de för dig.? Är snart uppe på 7 veckor efter min skrapning och vet också att ja har rester kvar. Men läkaren vill avvakta och se om de kommer ut med mensen. Men har fortfarande inte fått någon mens..

Svar på tråden HUr länge gå runt med rester av graviditet?