• Anonym (Hejhopp)

Min sambo vill ej ha sex..

Jag får snart panik.. Min sambo vill ALDRIG ha sex. Det blir bara mindre & mindre och jag klarar inte detta. Jag vill egentligen ha sex varje dag. Men nu är det 2 gånger på snart 3 månader. Jag vet inte vad jag ska göra!!!! Vi har inte ens vart tillsammans i ett år. Jag har frågat om han inte är attraherad av mig längre, men då får Jag som

Svar " jag har aldrig vart såhär kåt på dig innan".. Fast det kan ju inte stämma, var ju 100 gånger mer innan, ibland flera gånger om dagen. Jag mår inte alls bra av detta, är lätt sur och blir ledsen. När jag väl tar initiativet så blir jag nekad. Är Alltid på hans villkor och det händer inte ofta, känns inte så kul att det aldrig blir när Jag vill.. Får liksom inte ens röra honom knappt.. Jag har försökt runka av honom, suga av honom men ingenting hjälper. Sen säger han hela tiden "idag" "i helgen" ska vi knulla massa , men ingenting händer.. Är så tråkigt att få falska förhoppningar hela tiden. Sen vill jag inte börja längre heller, för usch vad hemskt det är att bli nekad hela hela tiden.. Hjäääälp

• Svar på tråden Min sambo vill ej ha sex..
  • Anonym (Hejhopp)
    sthlmsman77 skrev 2015-06-19 08:13:04 följande:

Känner igen mig..har dock inget råd

Ne, vad ska man göra... Jag får panik snart!! Han säger att han är så lycklig hela tiden. Men tyvärr kan inte vara lycklig utan närhet.. ;(
  • Anonym (Hejhopp)
    sthlmsman77 skrev 2015-06-19 08:21:02 följande:

Nej, samma här..haft det så ett år nu...men har inte funnit ngn lösning

Har försökt på alla möjliga sätt! Han sa senast igår att denna helgen skulle vi bli bättre, men vi får väl se! Har inte höga förväntningar...
  • Frontline

Föreslå att ni ska ha ett öppet förhållande..
    Antingen säger han ja och du kan ha sex med andra annars blir det ett nej och han tänker om och ger dig sex oftare i värsta fall kanske han gör slut och du träffar nån som kan ge dig det du vill ha...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Lifl

Hur mår han i övrigt? Ångest och depression kan göra så att sexlusten är som bortblåst.

• Hadraniel
    Frontline skrev 2015-06-19 08:27:42 följande:
    Föreslå att ni ska ha ett öppet förhållande..
    Antingen säger han ja och du kan ha sex med andra annars blir det ett nej och han tänker om och ger dig sex oftare i värsta fall kanske han gör slut och du träffar nån som kan ge dig det du vill ha...
    Är ju inte direkt säkert att TS vill ha sex med andra än sin partner eller att hon skulle klara av att han har sex med massa andra tjejer.

Då de hade mer sex förut så är det ju inte helt omöjligt att TS kille är en sådan som fungerar som så att det blir väldigt mycket mycket svårare med tiden för honom att ha sex med enbart samma person, medan han kanske blir väldigt sugen om han får variation och får byta med jämna mellanrum. Finns ju många av båda könen som fungerar på detta viset.

Sen finns det ju också de som kan tända på samma person hela livet utan större problem och i princip inte är intresserade av sex med andra än med sin partner överhuvudtaget. Jag hör nog mer till den senare kategorin själv och gör även TS detta så lär nog inte ett öppet förhållande vara ett bra alternativ.

• Armageddon

Om det ser ut så här efter ett år, hur kommer det då att se ut om 10 år?

Satsa på någon annan, ni verkar uppenbart ha helt olika sexuella behov.

• Farsan68

Prata med honom på riktigt så han fattar att det är viktigt för dig.
    Det är bara du som har koll på situationen i sin helhet och allt som kan ha orsakat att det är som det är. Hur har han det i sitt liv? Är det något du vet (jobb, skulder, övriga vänner, övrig familj...) som påverkar honom i hans liv just nu? Att ha mycket som tar upp ens tillvaro är klart avtändande för vem som helst. Börja där om du älskar karln. Lycka till!

• Danzig76

Har en liknande situation som dig TS, har därför ingen lösning på problemet tyvärr.
    Jag kan köpa att man kan vara osynk när det gäller lust och sånt där pga stress osv... Men jag kan också tycka att den som inte har nån lust då visar ett intresse av att ta tag i problemet. Alltså, att försöka komma till botten med varför sexlusten är låg och vidta åtgärder om det nu innebär mer/mindre träning, bättre kost, bättre sömn m m. 

Men i min situation så verkar det liksom som att hon nöjer sig. Det är liksom inte nåt problem tydligen. Bara ett krasst konstaterande att det är "bra som det är".
    Jag känner mer och mer att jag inte orkar med detta längre. Numera känner jag att jag stannar kvar för barnens skull, men hur länge jag orkar det vet jag inte.
    Jag menar, ska det vara så här resten av livet och sen dör man?

• Anonym (Hejhopp)
    Danzig76 skrev 2015-06-28 19:50:58 följande:

Har en liknande situation som dig TS, har därför ingen lösning på problemet tyvärr.

Jag kan köpa att man kan vara osynk när det gäller lust och sånt där pga stress osv... Men jag kan också tycka att den som inte har nån lust då visar ett intresse av att ta tag i problemet. Alltså, att försöka komma till botten med varför sexlusten är låg och vidta åtgärder om det nu innebär mer/mindre träning, bättre kost, bättre sömn m m. 

Men i min situation så verkar det liksom som att hon nöjer sig. Det är liksom inte nåt problem tydligen. Bara ett krasst konstaterande att det är "bra som det är".

Jag känner mer och mer att jag inte orkar med detta längre. Numera känner jag att jag stannar kvar för barnens skull, men hur länge jag orkar det vet jag inte.

Jag menar, ska det vara så här resten av livet och sen dör man?

Jag vet inte heller hur länge jag står ut.. Försökt prata med han nu, har haft sex 1 gång sen jag skrev. Så fort jag tar upp det vill han inte prata om det, men nu har ja sagt hur dåligt jag mår över detta.. Och hans svar var hur bekväm han har blivit men ska bättra sig, fast samtalet var för ett tag sedan och inget har hänt ändå...
  • Anonym (sorgligt)

Ledsen att höra hur du har det. Det blir inte bättre tyvärr...

Vad tror du om att sätta ett datum?

Bestämma att "om vi inte har haft sex minst x gånger i veckan/månaden de senaste tre månaderna så får ni fortsätta som vänner istället för som kärlekspar". Om du säger det till honom kanske han förstår allvaret.
    Om inget händer då är han antingen inte alls tänd på dig, har blivit impotent eller aseuxell eller så försöker han få dig att göra slut, för att han inte själv vågar.

• Armageddon
    Anonym (sorgligt) skrev 2015-07-10 21:44:33 följande:

Ledsen att höra hur du har det. Det blir inte bättre tyvärr...

Vad tror du om att sätta ett datum?

Bestämma att "om vi inte har haft sex minst x gånger i veckan/månaden de senaste tre månaderna så får ni fortsätta som vänner istället för som kärlekspar". Om du säger det till honom kanske han förstår allvaret.

Om inget händer då är han antingen inte alls tänd på dig, har blivit impotent eller aseuxell eller så försöker han få dig att göra slut, för att han inte själv vågar.

Fast även om han ställer upp på det så har han ju inte sex för att egentligen vill det, utan för att hon ska bli nöjd, och hur roligt är det?

Finns inte sexlusten så finns den inte, man har olika behov helt enkelt. TS får antingen köpa det eller skaffa en kille med högre sexlust
Svar på tråden Min sambo vill ej ha sex..