• MrXSweden

Ormbett eller vad??

Tjena!

Upptäckte idag att vår son hade röda märken på insidan av handen och i det största av dem är det hål på skinnet. Det syntes ingenting igår och han har inte varit ledsen som om han hade bränt sig på något eller blivit biten så det gjorde ont. Nu är han nog lite öm i handen för han vill inte gärna att man är där och pillar.

Är det någon som har varit med om liknande eller vet vad det är för något?

Jag trodde först att han hade bränt sig på något men då borde han ju ha varit ledsen när det hände. Funderar på om det är något ormbett eller så men han det är ju samma där och han verkar inte heller allmän-påverkad på något sätt(om han hade blivit huggormsbiten borde han väl vara lite slö och trött i alla fall).

Tacksam för svar!

MVH//Tommy

• Svar på tråden Ormbett eller vad??
  • BigMami

Hade jag misstänkt att mitt barn skulle ha blivit huggormsbiten hade jag genast åkt in på akuten och inte surfat runt på nätet.... Faktiskt!

• Drottningen70

Man blir inte ormbiten utan att bli ledsen.

• MrXSweden

Det förstår väl till och med du, BigMami, hade jag trott att han hade blivit huggormsbiten så hade jag nog fan åkt in! Jag skrev ju att jag INTE tror att han har blivit det, delade bara med mig om mitt resonemang om varför jag INTE tror att han har blivit biten.

Så är det någon som kan komma med något konstruktivt?

• Rocket Mania
    MrXSweden skrev 2015-06-20 15:24:47 följande:
    Det förstår väl till och med du, BigMami, hade jag trott att han hade blivit huggormsbiten så hade jag nog fan åkt in! Jag skrev ju att jag INTE tror att han har blivit det, delade bara med mig om mitt resonemang om varför jag INTE tror att han har blivit biten.

Så är det någon som kan komma med något konstruktivt?
    Ja jag...
  • MrXSweden

Ja jag såg det Rocket Mania. Tack för tipset, läste om det och såg att det oftast inte var farligt. Vi får hållla lite koll på det och se om det går ner inom någon vecka. Han har inte direkt ont för han använder handen som vanligt men han är nog lite öm för han vill ogärna att man pillar på handen.

MVH//Tommy

Svar på tråden Ormbett eller vad??