• fluu

Böcker om fåglar och blommor.

Hej!

Dottern är ute efter böcker om fåglar och blommor, vad de olika sorterna heter och sådant. Har någon något tips?

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Svar på tråden Böcker om fåglar och blommor.
  • MadHatter

Har du ett hyfsat litet barn? jag hade jättefina blom och fågelböcker när jag var liten (två om blommor, två om fåglar) som både berättade fakta och jade med en sägen om respektive blomma/fågel. Barnens flora 1 och 2 samt barnens fågelbok 1 och två av Bisse Falk.

Anja Bakliens böcker är också fina "min första fågelbok" och"min första blombok". Där kan man pricka av allt eftersom man hittar blomman eller fågeln.

• fluu
    MadHatter skrev 2015-06-20 19:44:30 följande:
    Har du ett hyfsat litet barn? jag hade jättefina blom och fågelböcker när jag var liten (två om blommor, två om fåglar) som både berättade fakta och jade med en sägen om respektive blomma/fågel. Barnens flora 1 och 2 samt barnens fågelbok 1 och två av Bisse Falk.
    Anja Bakliens böcker är också fina "min första fågelbok" och"min första blombok". Där kan man pricka av allt eftersom man hittar blomman eller fågeln.
    Hon är liten, men är väldigt intresserad så sagoböcker eller "min första" och liknande går bort. Barnens flora och fågelbok ska jag kolla upp, tack!
  • MadHatter

Ulf Nilsson och Oskar Jonssons fågelspanarbok "se fåglar" är också väldigt fin.

Men kanske hon ska ha en bra grundläggande vanlig faktabok istället. Tex "svensk fältflora".

• fluu
    MadHatter skrev 2015-06-20 21:07:20 följande:
    Ulf Nilsson och Oskar Jonssons fågelspanarbok "se fåglar" är också väldigt fin.

Men kanske hon ska ha en bra grundläggande vanlig faktabok istället. Tex "svensk fältflora".
    Jag kollar upp allt, tack! Faktabok kanske är att satsa på, den lär vara intressantare i längden i alla fall.
  • fluu

Vi har köpt hem Fältfloran idag och den har blivit mycket poppis. Tack för tipset!

Svar på tråden Böcker om fåglar och blommor.