Flansen skrev 2015-06-22 06:33:51 följande:
Tack för svar!
Ja det har varit mer en fb-vän eller gammal barndomsvän nu ett par år ska erkännas, men sen jag blev gravid har vi haft endel kontakt och vi har sagt att vi ska ta en fika när jag har fått min bebis (Milo är ett år).
Ja jag känner ju själv att det nästan vore ännu töntigare att fråga, eftersom det inte är samma namn ens. Samtidigt vet jag att hon blev helt rasande när en person snodde hennes andra sons lite ovanligare namn rakt av. Men då var det som sagt exakt samma namn och dessutom ett väldigt ovanligt.
man kan inte sno eller paxa ett namn. Det är snarare din vän som är oerhört löjlig som blir arg över att någon ger ett barn samma namn.
HON har ju fått namnet ifrån någonstans. Alltså borde fler kunna hitta namnet vilket också gjordes.
Det är ganska vanligt att namn sprids som ringar på vattnet. Någon ger sitt barn namnet "Benkta" och någon snappar upp det - googlar på det och hittar dess förklaring och bakgrunden och en lista på liknande namn dyker upp och ett annat liknande namn väljs av personen och någon annan googlar vidare... osv...
Din vän borde snarare skämmas över att bete sig så som hon gör.