• Anonym (Ledsen och orolig men lite hoppfull)

MA, hur blir det nu?

Hej,

Efter att ha försökt bli gravida i mer än sex år och efter flera misslyckade IVF blev vi så äntligen spontant gravida. Tyvärr slutade det i MA för några veckor sedan...

Läkaren sa att efter skrapning ( som vi gjorde d 2/6) har man större chans att bli gravid igen, det var bara att försöka igen efter nästa mens. Nu väntade vi inte så länge eftersom vi känner att tiden rinner ifrån oss. Nu är frågan hur man ska veta om man blivit gravid ( gravtestet jag tog förra veckan visade gravid v 1-2 vilket jag antar beror på att jag har graviditetshormoner kvar i kroppen). När kan jag ta graviditetstest igen och kunna lita på resultatet?

Någon i detta eminenta forum som har erfarenhet och råd att ge?

• Svar på tråden MA, hur blir det nu?
  • Anonym (Ledsen och orolig men lite hoppfull)

Tack för ditt svar! Usch vad grymt det känns att kroppen tror sig vara gravid så länge...Jag har t.o.m fått massa finnar de sista dagarna...

• Anonym (A)

Hej TS
    Jag kan nog ge dig ett ganska bra svar på det för jag går igenom något liknande. Hade ett MA för 12 veckor sedan och fick tabletter, två veckor senare blev jag skrapad då det fanns rester kvar. Har väntat och väntat på mensen och igår tog jag ett grav-test. Har haft lite bruna flytningar och även finnar så var övertygad om att mensen var på g, men nej, det blev ett "gravid". Tog ett till idag, då det visade samma så ringde jag mottagningen som gjorde skrapningen och sköterskan som jag pratade med sa att det är normalt att ha gravidhormoner kvar i upp till åtta-nio veckor i kroppen. I mitt falla har det gått för lång tid så jag är nog gravid, får veta ordentligt nästa vecka när jag undersöks. Bara du vet ju om du haft oskyddat sex och har du det så är ju chansen stor att du faktiskt är gravid. Ring din barnmorskemottagning och be om råd. Det gjorde jag. Nu är det här tredje försöket för mig, hoppas på att det håller sig kvar den här gången.

Svar på tråden MA, hur blir det nu?