Snobi skrev 2016-04-01 15:28:28 följande:
Vi har inte varit på öppna förskolan men jag har varit sugen på att gå dit sen hon var en månad typ ;) Jag tyckte vi var så himla isolerade i början. Nu i efterhand inser jag ju att det var en kort och egentligen väldigt mysig tid, men då kröp det i kroppen ibland. Det var väl för att jag trodde att det alltid skulle vara så kanske. Hur som helst har jag hört mycket bra om ÖF på Ålidhem så vi kanske kan följas dit någon gång?
Ja, ser verkligen fram emot smakportioner! Ska bli jättekul att se reaktionerna och lite skönt också att inte vara ensam om att kunna mata henne. Hon är inte så förtjust i flaskmatning så jag blir ju ganska låst. Vi fick ett papper hemskickat om något projekt där de undersöker hur kostens sammansättning påverkar barnet. Antar att det är samma? Vi har funderat på att anmäla oss men jag vet inte riktigt. Man får väl inte testa att ge barnet något annat än det som ingår i studien då, eller?
Är ni med i någon föräldragrupp? Vi är med i en där temat är babymassage. Ganska mysigt. :)
Vi hade en jättejobbig förlossning, och sen hade vår dotter fel på höften (inget allvarligt), så vi var tvungna att gå till sjukhuset en gång i veckan de första två månaderna. Så den första tiden kändes jättejobbig, det kändes som att det hela tiden var så mycket att göra (besök etc.) samtidigt som man på något sätt blev ganska ensam, en konstig motsättning. Nu när hon är mer "med" eller vad man ska säga så känns det mycket lättare, också det att jag känner mig mer hemma i rollen som förälder, att lita på sig själv och sin egen känsla.
Öppis på Ålidhem är jättebra, framför allt personalen. De kan alla barns namn, oavsett hur länge sedan de var där, och de tar sig verkligen tid för alla, och visar runt en om man är ny. På torsdagar är det för barn under ett år, så vi kanske kan gå dit någon torsdag?
Vi får veta mer om det här med kosten imorgon. Som jag förstått det så får de inte äta någonting annat än det som ingår i den grupp man hamnar, men en grupp är ju "vanlig mat" dvs man får äta vilken barnmat som helst. Det känns också skönt att slippa vara lika låst, och att pappan kan delta mer kring maten. Också det att hon förhoppningsvis kanske sover längre på natten om hon får äta gröt.
Vad är det för babymassage-grupp?