• Akelois

Kan positivt test vara felande??

Hej! Såg den här tråden när jag desperat googlat runt...!?!

Vi har försökt länge att få till ett syskon och började i årsskiftet med en ivfbehandling som innebar att det satts in ett embryo 8/6.

5 dagar efter insättning började jag att blöda. Rejält. I 8 dagar. La allt vad ivf innebar på hyllan men lovade kliniken att ta ett test idag ändå.

Så här såg testet och jag känner mig panikslagen, är detta positivt?! Trots att jag blödigt?

• Svar på tråden Kan positivt test vara felande??
  • UndrandeSökare

Kontakta genast din gynekolog för undersökning !
    Man kan testa positivt i flera veckor efter missfall på grund av fortsatt höga nivåer  av hormoner kvar i kroppen. Är individuellt hur snabbt de försvinner.
    Be att kliniken gör VUL(vaginalt ultraljud) och tar blodprov för att mäta hcg.
    Hcg-nivån i blodet bör minska om du fått missfall och
    ökar om graviditeten fotsätter.

• Akelois

Tack för svar! Kan det vara missfall när det var på ruvardag 5 jag började blöda? Hur kan det bli ett missfall när det knappt har blivit en graviditet menar jag?

Vem kontaktar jag om min egna läkare (privat) är på semester till augusti?

• MajjasVann
    Akelois skrev 2015-06-23 18:00:32 följande:

Tack för svar! Kan det vara missfall när det var på ruvardag 5 jag började blöda? Hur kan det bli ett missfall när det knappt har blivit en graviditet menar jag?

Givetvis kan det bli ett missfall även om det sker direkt efter första celldelningen. Det kommer ut som blod - som en mens. Det är ju detsamma som mens då, i princip. Fast rikligare (oftast).
  • Akelois

Ja så är det ju såklart... Snurrig!

Jag tog ett gravtest den 17/6 som visade minus. Fast det kanske inte fanns nog med hcg då under missfallet utan mer nu?

• UndrandeSökare

Har du någon gynakut eller kvinnoklinik eller liknande i närheten så kontakta dem.

• Venne

Låter positivt om du testade negativt efter att du blött och därefter fått plus. Men du bör nog kolla upp det ordentligt, särskilt så det inte är ett utomkvedshavandeskap

• UndrandeSökare

Om du inte lyckas få tag på någon gyn, ring då din vårdcentral
    och fråga om du kan få ta blodprov och mäta hcg hos dem.
    Ta två blodprov med en vecka emellan. kolla om hcg ökar eller minskar.

Annars om inte vårdcentralen skulle vilja hjälpa dig.
    Bor du i närheten av ett Werlabs och ta dig dit och ta hcgprov där.
    De finns på dessa orter:Stockholm, Malmö, Göteborg, Norrtälje, Södertälje, Katrineholm, Eskilstuna, Nyköping, Lidköping, Falköping och Göteborg.

Du lägger bara in en beställning på det blodprov du vill ta på deras hemsida och betalar och sen dagen efter går du dit och tar provet och får provsvaret via din mail. Direkt till dig utan att gå via din läkare.

www.werlabs.se/howitworks.html

www.werlabs.se/product.html/graviditetstest

Svar på tråden Kan positivt test vara felande??